Tulevaisuuden huippuosaajat halutaan töihin

Työnantajien ja opiskelijoiden kohtaamispaikka ARENA 2014 -messut olivat huikea menestys! Kauppatieteilijöille oli tarjolla paljon työpaikkoja.
Arena-messuille osallistui yli 60 yritystä. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoululla keskiviikkona 12.11. järjestetyillä ARENA-messuille osallistui 65 työnantajaa. Vilinää riitti messualueella, kun noin 3000 opiskelijaa pääsi tutustumaan eri toimialoihin ja yrityksiin.

Nyt jo 23. kertaa järjestetyt ARENA-messut osoittivat, että hyville opiskelijoille ja kauppatieteelliselle osaamiselle on työmarkkinoilla runsaasti kysyntää Suomen talouden taantumasta huolimatta.

Annemari Kivelä ARENA-tiimistä kertoi, että tänä vuonna osallistuneita yrityksiä oli jopa edellisvuotta selvästi enemmän ja mukana oli useita ensikertalaisia. – Oli myös ilahduttavaa huomata, että yritysten ständeillä oli paljon koulumme alumneja kertomassa uramahdollisuuksista ja omista urapoluistaan.

EY:llä työskentelevä Ville Räsänen on Kauppakorkeakoulun alumni. Kuva Anni Hanén/ Aalto-yliopisto

Useiden messuille osallistuneiden yritysten edustajien mielestä Kauppakorkeakoulun opiskelijat ovat rekrytoinnin näkökulmasta tärkein yksittäinen kohderyhmä.

– Haluamme ARENA-messuilla näkyä ja kuulua ja saada kontakteja parhaisiin osaajiin ja tulevaisuuden kykyihin. Messuilla markkinoimme trainee-ohjelmaamme, jonka avoinna oleviin tehtäviin etsimme messuilta sopivia kandidaatteja. 70 prosenttia trainee-ohjelmassa mukana olleista opiskelijoista jatkaa yrityksessämme, kertoo Kauppakorkeakoulun alumni, EY:llä työskentelevä Ville Räsänen.

Lisätietoja:

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut [email protected]
ARENA-messut

ARENA-messut on Suomen suurin kauppatieteiden opiskelijoille järjestettävä rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma. Messuilla opiskelijat voivat tutustua yrityksiin ja eri toimialoihin messualueella sekä ARENA-On-Linessa Facebookissa. Messupäivän aikana osa yrityksistä antaa opiskelijoille CV-opastusta, pitää työnantajaesittelyitä ja harjoitustyöhaastatteluja.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.