UNITE-hanke kokoontuu Aallossa ja käynnistää yhteiseurooppalaisia toimintoja

EU-pilotin tavoitteena on tukea liikkuvuutta ja kehittää tukipalveluja ja oppimisympäristöjä.
EU-lippuja ison rakennuksen edessä.

Noin 150 tutkijaa, opettajaa, opiskelijaa ja johtajaa seitsemästä eurooppalaisesta yliopistosta kokoontuu 12.–14. helmikuuta Aalto-yliopistoon UNITE-verkoston ensimmäiseen työkokoukseen. Viime kesänä UNITE (University Network for Innovation, Technology and Engineering) valittiin EU-komission rahoittamaksi pilottihankkeeksi, jonka tavoitteena on luoda yhdessä yhteiseurooppalainen kampus opiskelijoille, tutkijoille ja henkilökunnalle ja saattaa samalla yhteen alueellisia ja eurooppalaisia toimijoita sekä ympäröivää yhteiskuntaa.

Työlistalla joustavia opintopolkuja ja verkko-oppimista

Työkokouksen tarkoituksena on viikon aikana käynnistää verkoston tulevaa toimintaa. Työryhmät käsittelevät laadunhallintaa, yhteisiä opintopalveluita ja joustavia opintopolkuja. Osallistujat keskustelevat muun muassa yliopistojen opettajia tukevista yhteisistä koulutuksen kehittämishankkeista ja verkko-oppimisen asiantuntijat jakavat hyviä käytäntöjä virtuaalioppimisesta ja sosiaalisesti osallistavista oppimisympäristöistä eri puolilla Eurooppaa.

Unite-verkoston logo

Seitsemän jäsenyliopistoa eri puolilta Eurooppaa

UNITE! University Network for Innovation, Technology and Engineering -allianssi on yksi EU-komission rahoitettavaksi valitsema eurooppalainen pilottihanke vuosille 2019–2022. Verkoston toiminnan käynnistivät kaikkien seitsemän yliopiston rehtorit Darmstadtin teknillisessä yliopistossa Saksassa marraskuussa. Verkoston muut jäsenet ovat KTH Royal Institute of Technology (Ruotsi), Grenoble Institute of Technology (Ranska), Polytechnic University of Turin (Italia), Universitat Politècnica de Catalunya, Barcelona Tech (Espanja) ja University of Lisbon (Portugali).

Katso video perustamiskokouksesta (youtube.com)

Lisätietoja:
Professori Katrina Nordström, [email protected], 050 560 8370

Yliopistoverkosto Unite!

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.