Uudet professorit luennoivat vuosijuhlassa

Korkeakoulun perinteistä vuosijuhlaa vietetään tiistaina 13. tammikuuta Mediakeskus Lumeessa Arabian kampuksella.

Aalto-yliopiston professoreiden tenure track -urajärjestelmän tavoitteena on tukea jokaisen urapolulla etenevän akateemista vapautta. Urajärjestelmä edistää huippuyliopistotason saavuttamista tutkimuksessa, opetuksessa ja akateemisessa johtamisessa sekä yhteiskunnallisessa vuorovaikutuksessa. Yliopiston strategian keskiössä on yhtenä opetus- ja tutkimushenkilöstöön satsaaminen.

Päivän aikana kuullaan uusien professorin luennot; puuarkkitehtuurista puhuu Pekka Heikkinen, palveluarkkitehtuurista Jarmo Suominen, lavastustaiteiden alalta Liisa Ikonen ja Kaisa Mäkinen, katsauksen valokuvataiteeseen antaa Timothy Persons ja innovatiivisten materiaalien käytöstä muotoilussa puhuu Jaana Beidler sekä taidekasvatuksen alalta luennoi Anniina Suominen. Lisäksi juhlassa myönnetään Pallas Athene ja Ilmari Tapiovaara -tunnustuspalkinnot, kutsutaan korkeakoululle kuusi uutta kunniajäsentä sekä nimetään Vuoden Alumni 2015 sekä palkitaan henkilöstöä.

Professorien luennot on myös katseltavissa Aallon YouTube-kanavassa

Ja katso myös vuosijuhlan osuus YouTubesta

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.