Uusi kampus kohoaa

Otaniemen kampusta hallitsevat nyt 43 000 bruttoneliömetrin kokoinen työmaa, sen kypäräpäiset ammattilaiset ja taivaita hipovat nosturit.
The Väre construction site. Photographer: Kalle Kataila.

Korkeimmalle on noussut Väre-rakennus, joka valmistuu kesällä 2018 Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun käyttöön.

Väreen vieressä on paikka uudelle rakennukselle, johon Kauppakorkeakoulu muuttaa vuonna 2019. Tontilla tehdään nyt maanrakennustöitä ja talon runkoa päästään pystyttämään keväällä.

Opiskelijat ja henkilöstö ovat päässeet kertomaan toiveitaan ja osallistumaan molempien uusien tilojen suunnitteluun.

Aalto-yliopisto sijoittaa kaikki ydintoimintonsa Otaniemen kampukselle vuoteen 2021 mennessä. Yksi yhtenäinen kampus edistää monialaista yhteistyötä ja tukee uusien innovaatioiden syntyä.

Uudet rakennukset muodostavat kohtaamispaikan niin yliopiston omalle väelle kuin myös alumneille, kumppaneille ja alueen asukkaille. Samaan kortteliin sijoittuu myös vuonna 2018 valmistuva Metrokeskus, johon tulee kauppoja, kahviloita ja muita palveluja, sekä metroasema, joka metroliikenteen käynnistyttyä palvelee noin 12 000 matkustajaa päivittäin.

Rakennukset muodostavat merkittävimmän osan Otaniemen uutta keskustaa, joka istuu hyvin Alvar Aallon ja muiden nimekkäiden suunnittelijoiden arkkitehtuuriin.

Arkkitehtuurisuunnittelu: Verstas Arkkitehdit
Urakoitsija: SRV

Artikkeli on alun perin julkaistu englanniksi Aalto University Magazinen numerossa 18. (issuu.com)

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.