Uusi leffateatteri avasi ovensa yleisölle

Arabianrantaan 21.2. avattu Kino Sheryl tukee elokuva-alan opetusta ja tutkimusta.

Kino Sheryl on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja opiskelijajärjestö TOKYOn yhteinen hanke, jonka tavoitteena on kehittää elokuva-alan koulutusta ja tutkimusta sekä luoda esityspaikka opiskelijoiden teosten esittämiselle.

– Kino Sheryl on opiskelijoiden ja Aalto-yliopiston yhteinen voimannäyte, jonka tavoitteena on viihdyttämisen lisäksi kehittää suomalaista elokuvakultuuria ja -alaa, kiteyttää varadekaani, professori Teemu Leinonen.

Kino Sherylin ohjelmisto koostuu suosikkielokuvien lisäksi myös art house -elokuvista sekä elokuva- ja lavastustaiteen laitoksella tuotetuista elokuvista. Teatteri toimii myös laitoksen opiskelijoiden opinnäytetöiden esitysnäyttämönä.

– Kino Sherylissä tavallinen elokuvakatsoja voi kokea täysin uudenlaisia elämyksiä, joita muualla ei ole tarjota, toteaa teatterin toimitusjohtaja Ilmari Arnkil.

– Aalto-yliopisto panostaa elokuva-alan kehittämiseen. Haluamme kertoa elokuvakoulumme osaamisen korkeasta tasosta, esitellä tekemistä alan ulkopuolisillekin sekä kokeilla ja tutkia uusia tapoja esittää ja kokea mediaa, Leinonen toteaa.

Kino Sheryl, Hämeentie 135 C

Kuva: Iiro Immonen

Lisätietoja:

Teemu Leinonen
Varadekaani, professori
Aalto-yliopisto
Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.