Uusi yhteistyötila avattu yritysten käyttöön Terveysteknologian talossa Otaniemessä

Aalto-yliopisto avaa kampusjäsenyyteen perustuvia yhteistyötiloja yliopiston poikkitieteellisten teemojen ympärille lisätäkseen yritysyhteistyötä.
Markus Mäkelä, Executive in Residence, presented Aalto’s Health Technology House and outlined the university’s expertise areas in the health and wellbeing domain.

Terveysteknologia on maailmanlaajuisesti yksi lupaavimmista alueista sekä teknisen tutkimuksen että liiketoiminnan kehittämiselle. Aalto-yliopisto on koonnut terveysteknologian ja erityisesti terveydenhuollon laitteiden asiantuntijat yhteen rakennukseen, Terveysteknologian taloon (Otakaari 3, Espoo). Rakennukseen on tuotu muun muassa neurotieteen alan ja aivokuvantamiseen liittyvän signaalinkäsittelyn osaaminen. Aallolla on merkittävää osaamista myös muilla terveydenhuollon aloilla kuten digitaalisessa terveydenhuollossa, bioteknologiassa, terveydenhuollon palvelutuotannonohjauksessa ja sairaala-arkkitehtuurissa. Lisäksi Life Science Technologies -maisteriohjelma kouluttaa diplomi-insinöörejä useille terveysteknologian osa-alueille.

Alla olevalla videolla kerrotaan tarkemmin terveyden ja hyvinvoinnin alueen osaamisesta Aalto-yliopistossa.

Aalto-yliopisto on edistänyt teknologia-alan kasvuyrittäjyyttä jo kolmen vuosikymmenen ajan. Sitäkin kauemmin on tehty T&K-yhteistyötä suurten ja keskisuurten teollisuusyritysten kanssa. Terveysteknologian talossa työskentelevät asiantuntijat haluavat lisätä yritysyhteistyötä entisestään. Tätä edistämään avattiin 21. marraskuuta yhteistyötila, joka on tarkoitettu yrittäjille ja startup-yrityksille sekä suurempien yritysten T&K- ja tuotehallintatoimintoja varten. Tila lisää synergiaa mahdollistamalla yritysten aktiivisen yhteistyön toistensa sekä Aallon professorien ja tutkijoiden kanssa.

Avajaistilaisuudessa Executive in Residence Markus Mäkelä kertoi Terveysteknologian talosta sekä Aalto-yliopiston asiantuntemuksesta terveyden ja hyvinvoinnin alueella. Tilaisuudessa esiteltiin myös startup-yhteisötila A Gridin toimintaa ja uusi kampusjäsenyyteen pohjautuva konsepti. Yritysyhteistyötä esittelivät A Gridin Community Manager Leigh Ewin ja kiinteistösijoitusjohtaja Eetu Ristaniemi, Aalto-yliopistokiinteistöt Oy.

Kampusjäsenyys tarjoaa tulevaisuudessa startup-yrityksille, suuremmille yrityksille ja muille partnereille joustavan pääsyn kampuksen resursseihin kuten infrastruktuuriin, neuvottelutiloihin ja työpajoihin. Vastaava tarjooma ulottuu terveyden ja hyvinvoinnin lisäksi myös muille Aallon tutkimuksen avainalueille. Lisätietoja löydät A Gridin verkkosivuilta.

Health platform. Co-Working space. Informal discussions with snacks on new ways of co-working.
Keskustelua uusista yhteistyötavoista avajaistilaisuudessa.
URL kopioitu

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.