Valmistuva maisteri – anna palautetta opinnoista ja vaikuta!

Aalto-yliopiston valmistuvilta tekniikan, taiteen ja kauppatieteiden maistereilta kysytään palautetta opinnoista Graduate Survey -kyselyssä. Vastaamalla palautekyselyyn vaikutat koulutusohjelmasi ja Aallon toimintakulttuurin kehittämiseen.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus

Mitä suurempi vastausprosentti, sitä suurempi on vaikutusmahdollisuus. Palautetta kysytään muun muassa tyytyväisyydestä opintoihin, opintojen ohjauksesta, opintojen mahdollisesta viivästymisestä ja tuen saannista.

Valmistuneiden opiskelijoiden palaute vaikuttaa korkeakouluissa tehtäviin kehitystoimenpiteisiin.  Insinööritieteiden korkeakoulussa tuloksia käsitellään vuosittain varadekaanin johdolla maisteriohjelmien ohjausryhmässä, kandidaattiohjelman ohjausryhmässä ja kiltatapaamisessa.

”Nostamme joka vuosi kyselyn pohjalta pari teemaa, joita yritämme parantaa opetuksessa. Saadun palautteen pohjalta olemme valinneet teemaksi diplomityöprosessin parantamisen, mikä näkyy ohjelman ohjausryhmän ja kiltatapaamisten kuukausittaisissa keskusteluissa, sekä kv-opiskelijoille järjestettävissä uratapahtumissa (”career evening”). Lisäksi varmistamme, että professorit seuraavat töiden valmistumista ajallaan. Opiskelijoiden hyvinvoinnin hallinta, joka näkyy työelämätaidoissa, on myös tärkeä teema ja aktiivinen kehityskohde, josta keskustelemme opiskelijoiden kanssa.”, Insinööritieteiden korkeakoulun opetuksesta vastaava varadekaani Jani Romanoff sanoo.

Muistathan vastata kyselyyn valmistumisprosessin yhteydessä. Löydät linkit kyselyyn, kun haet tutkintotodistusta opintotietojärjestelmä Sisussa. Kyselylinkki löytyy myös sivulta:

Maistereiden palautekysely | Aalto-yliopisto

Vastaamalla vaikutat koulutusohjelmien kehitystyöhön ja rakennat Aallon palautekulttuuria ja vaikutat tulevien opiskelijoiden opiskelukokemuksiin.

Tutustu valmistumiskyselyn 2023 tuloksiin TEKin verkkosivuilla:

TEK Graduate Survey 2023 | TEK(tek.fi)

Anna palautetta sivusta

Opiskelijoita EIT Manufacturing-kesäkoulussa
Opinnot Julkaistu:

Hae nyt Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing-kesäkouluun

Tähän EIT Manufacturingin järjestämään kesäkouluun kuuluu verkossa suoritettava osuus 8.-18.7. ja paikan päällä Trenton yliopistossa, Italiassa, suoritettava osuus 22.7.-2.8.2024.
Opinnot Julkaistu:

Hae syksyn energiatekniikan alan virtuaalikursseille nyt!

Unite-allianssi järjestää syksyllä virtuaalikursseja energiatekniikan alalta, joihin on kaksi hakuaikaa, yksi kesäkuussa ja toinen elokuussa.
Opinnot Julkaistu:

Mentorihaku: Myötätuntomentorointia vertaisryhmissä tohtoriopiskelijoille syksyllä 2024

Haemme tohtoriopiskelijoita mentoreiksi myötätuntomentorointiryhmiin.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Opinnot Julkaistu:

Uramuotoilukurssilla pysähdytään oppimaan itsestä ja pohtimaan tulevaisuutta

Career Design Lab tukee opiskelijoiden siirtymää työelämään. Avain kestävään tulevaisuuden työhön on ennakkoluuloton ja luova tapa muotoilla uraa.