Verkkokurssi puutuotteista alkaa 3.3.2022

Tule oppimaan puun materiaaliominaisuuksista ja puutuotteiden käytöstä. Ei esititetovaatimuksia. Avoinna kaikkien alojen opiskelijoille!
Tree cut in the forest showing the growth rings in the cross-cut section.
Daniela Altgen

CHEM-E2115 Wood Products: Application and Performance -verkkokurssi järjestetään keväällä 2022. Voit suorittaa kurssin itsenäisesti oman aikataulusi mukaan periodien IV-V aikana. Kurssi koostuu useista lyhyistä videoista, teksteistä, harjoitustehtävistä sekä tenteistä. Opetuskieli on englanti. Kurssi alkaa johdantotilaisuudella 3.3.2022 klo 9:15. Muut kurssin käytännön asiat on esitelty MyCourses -sivulla.

Kurssin MyCourses -sivu

A brilliant course with excellent course materials - especially images and video lectures.

Kurssipalaute 2021

Kurssilla opit puumateriaalin ja puutuotteiden rakenteesta, ominaisuuksista ja käyttökohteista, kuten lujuusominaisuuksista ja puun ja kosteuden vuorovaikutuksesta. Kurssilla esitellään myös puun ja puutuotteiden ympäristövaikutuksia, esimerkiksi puun roolia hiilivarastona. Koulutusmateriaalissa esitellään näkökulmia puun käytön mahdollisuuksiin ja rajoituksiin, kuten lahonkestoa sekä suorituskyvyn parantamista oikeanlaisella suunnittelulla ja puun modifioinnilla. Rekisteröidy kurssille Sisussa 7.3.2022 mennessä:

Kurssille rekisteröinti Sisussa

Ilmoittautuminen avoimen yliopiston kautta

Different scales are shown from a tree to molecules forming the cell wall.
Kurssilla puumateriaali esitetään eri skaaloissa kasvavasta puusta sen solurakenteisiin ja edelleen molekyyleihin, joista soluseinä koostuu. (Daniela Altgen)

Kurssilla käytetään oppimisen tueksi lukuisia lyhyitä videoita (katso esimerkki alla). Muita aiheeseen liittyviä videoita voi käydä katsomassa Youtube-kanavalla:

Aalto University - Wood Science

Kysymyksiä?

Kurssin henkilökunnan tavoitat sähköpostilla: [email protected]

• Lauri Rautkari, Professori
  • Daniela Altgen
  • Kristiina Lillqvist

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.