Ville Jokela nimitetty Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitusjohtajaksi

Jokela vastaa yhtiön päivittäisestä johtamisesta 1.1.2020 alkaen.
Aalto-yliopistokiinteistöt ACRE toimitusjohtaja managing director Ville Jokela Kuva: Kalle Kataila
Ville Jokela aloittaa toimitusjohtajana 1.1.2020. Kuva: Kalle Kataila / Aalto-yliopisto

Diplomi-insinööri Ville Jokela on nimitetty Aalto-yliopiston tytäryhtiön Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän vastaa yhtiön päivittäisestä johtamisesta,  kiinteistövarallisuuden hoidosta, kiinteistökehityksestä, kampusinvestointiohjelman suunnittelusta ja toteutuksesta, kiinteistötransaktioista, kampuksen käyttäjäpalveluista sekä tilojen ulosmyynninstä yliopiston kumppaneille ja sidosryhmille.

Jokela siirtyy Aalto-yliopistoon pääomasijoittaja Pontos Oy:stä, missä hän on vastannut yhtiön kiinteistöportfoliosta kiinteistöinvestoinneista ja -myynneistä, kiinteistö- ja tonttikehityksestä, kaavoituksesta, toimitilojen vuokrauksesta sekä kiinteistövarallisuuden ja ylläpidon hoidosta. Opiskeluaikanaan Jokela toimi useissa silloisen Teknillisen korkeakoulun opiskelijajärjestöjen luottamustehtävissä.

Hän aloittaa tehtävässään 1.1.2020 ja raportoi Aalto-yliopiston talousjohtajalle ja Aalto-yliopistokiinteistöjen hallituksen puheenjohtajalle Marianna Bomille. Hän on myös Aalto-yliopiston johtoryhmän jäsen.

Lisätietoja:
Noora Stapleton
viestinnän asiantuntija, kampus ja innovaatioekosysteemi

Marjo Kettunen
Nimitykset Julkaistu:

Marjo Kettunen Perustieteiden korkeakoulun kehityspäälliköksi

Marjo Kettunen on valittu Perustieteiden korkeakoulun (SCI) kehityspäälliköksi. Hän siirtyy tehtävään Kemian tekniikan korkeakoulusta, jossa hän on toiminut kehityspäällikkönä keväästä 2018 alkaen.
Peter Liljeroth
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Eurooppalainen jättirahoitus uusien kvanttimateriaalien tutkimukseen

Professori Peter Liljeroth sai Euroopan tutkimusneuvostolta miljoonarahoituksen kvanttimateriaalien kehittämiseen. Uusista materiaaleista toivotaan rakennusainesta toistaiseksi ennennäkemättömiin kvanttilaitteisiin.
A woman with blonde hair stands with arm resting on a ledge with a grey background.
Nimitykset Julkaistu:

Fysiikan professori: Ydinsimulaatiot vaativat tehokkaita tietokoneita, ja siinä “Suomi on edelläkävijä”

Andrea Sand johtaa suurta kansainvälistä Nuclear Materials and Engineering -tutkimusryhmää, jonka rahoitukset ja yhteistyökumppanuudet kattavat koko Euroopan.
Kaivuri työmaalla kahden rakennuksen välissä, maassa putkia ja muuta metallia.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat kehittivät ensimmäisen hiilinegatiivisen sideaineen – merkittävä vaikutus infrarakentamisen päästöihin

Biopohjaisella sideaineella voidaan korvata runsaspäästöisen sementin käyttöä infrarakentamisessa.