Avoimet työpaikat

Doctoral Researcher, Digital transformation of operations and supply chain management

Tuotantotalouden laitoksella on avoimena väitöskirjatutkijan paikka

Tietoja tehtävästä

Etsimme motivoitunutta ja lahjakasta henkilöä liittymään tiimiimme tohtorikoulutettavana. Valittu hakija työskentelee toiminnanohjauksen digitaalisen muutoksen asiantuntijan apulaisprofessori Siavash Khajavin valvonnassa. Väitösprojekti keskittyy toiminnan ja toimitusketjun hallinnan digitaaliseen muutokseen, jolla on merkittäviä vaikutuksia kansakuntien taloudelliseen vaurauteen sekä tuotannon tehokkuuteen ja kestävyyteen.

Tutkimuksessa tarkastellaan digitaalista siirtymää teollisen toiminnan ja valmistuksen kontekstissa keskittyen uusiin teknologioihin. Tämä monitieteinen lähestymistapa kattaa muun muassa teollisen materiaalia lisäävän valmistuksen vaikutusten arvioinnin, digitaaliset kaksoset, lohkoketjuteknologiaa hyödyntävät teknologiat sekä suuret kieli- ja näkömallit (LVLM). Tavoitteena on ymmärtää niiden yhteisvaikutus toiminnan ja toimitusketjun hallinnan sekä teollisen toiminnan tulevaisuuteen.

Tehtäväsi

• Laadukkaan tutkimuksen tekeminen tuotantotalouden ja johtamisen alalla.
  • Tutkimustulosten julkaiseminen arvostetuissa tieteellisissä lehdissä ja esiintyminen kansainvälisissä konferensseissa.
  • Yhteistyö muiden tutkijoiden, teollisuuskumppaneiden ja sidosryhmien kanssa.
  • Avustaminen perustutkinto- ja maisteriopiskelijoiden opetuksessa ja mentoroinnissa.
  • Tutkimusmenetelmiin ja muihin relevantteihin aiheisiin liittyvien pakollisten opintopisteiden suorittaminen 30 opintopistettä.
  • Tutkimus- ja julkaisutaitojen kehittäminen.
  • Tuottaa väitöskirjan, joka koostuu 3-4 korkeatasoisesta julkaistusta tai arvioitavana olevasta artikkelista.

Edellytykset

• Maisterin tutkinto (tai vastaava) tuotantotaloudessa, johtamisessa, operaatiotutkimuksessa tai vastaavalla alalla.
  • Vahvat analyyttiset ja ongelmanratkaisutaidot.
  • Erinomaiset kirjalliset ja suulliset viestintätaidot englanniksi.
  • Kokemusta tutkimuksen tekemisestä ja vahva kiinnostus tutkijanuralle.
  • Kyky työskennellä sekä itsenäisesti että osana tiimiä.

Tarjoamme

• Innostava ja kannustava työympäristö huipputason tutkimusyliopistossa.
  • Pääsy uusimpiin tiloihin ja resursseihin.
  • Mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja kansainväliseen yhteistyöhön.
  • Kilpailukykyinen palkka ja edut.
  • Vuosittaiset mahdollisuudet osallistua asiaankuuluviin konferensseihin.
  • Säännölliset ohjaus- ja neuvontakokoukset tohtorikoulutettavan kehittymisen tukemiseksi.

Hakumenettely

Hae tehtävään toimittamalla hakemuksesi liitteineen yhtenä PDF-dokumenttina Workday-rekrytointijärjestelmämme kautta kautta "Hae nyt!".

• Motivaatiokirje
  • CV sis. julkaisuluettelo
  • Tutkintotodistukset ja opintosuoritusote
  • Vähintään kahden akateemisen suosittelijan yhteystiedot
  • Lyhyt tutkimussuunnitelma (1-2 sivua), jossa hahmotellaan ideaasi tohtoriprojektiin

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Dr. Siavash Khajaviin [email protected].

Tehtävä täytetään niin pian kuin mahdollista ja hakuaika päättyy kun sopiva kandidaatti löytyy. Mahdollinen aloitusajankohta on jo 1. syyskuuta 2024. Sopimus tehdään aluksi kahdeksi vuodeksi, ja onnistuneen väliarvioinnin jälkeen sopimusta jatketaan kahdella vuodella.

Tohtoriopinnot Aalto-yliopistossa kestävät neljä vuotta ja jatko-opinto-oikeus tulee hakea erikseen. Tarkista hakukriteerit huolella osoitteesta https://www.aalto.fi/en/programmes/aalto-doctoral-programme-in-science.

Tule mukaan Aalto-yliopistoon ja osallistu uraauurtavaan tutkimukseen, joka muovaa tuotantotalouden tulevaisuutta!

Kiinnostuitko?