Markkinoinnin apulaisprofessori
Hakuaika päättyy
Yksikkö
Tehtäväalue
Aalto-yliopisto on rohkeiden ajattelijoiden yhteisö, jossa tiede ja taide kohtaavat teknologian ja liiketoiminnan. Yhteisömme koostuu 13.000 opiskelijasta, 400 professorista ja lähes 4.500 muusta henkilökunnasta, jotka työskentelevät dynaamisella kampuksellamme Espoossa, pääkaupunkiseudulla. Monimuotoisuus on osa sitä, keitä me olemme, ja työskentelemme aktiivisesti varmistaaksemme yhteisömme osallisuuden. Siksi kannustamme lämpimästi päteviä hakijoita kaikista taustoista liittymään yhteisöömme.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on Suomen johtava kauppakorkeakoulu. Koulu kuuluu siihen valikoituun joukkoon kauppakorkeakouluja, joille on myönnetty alansa tärkeimmät kansainväliset laatuakkreditoinnit (AACSB, AMBA, EQUIS). Aalto kuuluu Euroopan parhaiden kauppakorkeakoulujen joukkoon tutkimuksellisen huippuosaamisensa, uraauurtavien kandidaatti-, maisteri-, tohtori- ja tohtorikoulutusohjelmiensa ja johtamiskoulutusohjelmiensa valikoiman sekä yhteiskunnallisen panoksensa osalta. Olemme sitoutuneet tunnistamaan ja ratkaisemaan suuria yhteiskunnallisia haasteita ja rakentamaan innovatiivista tulevaisuutta. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui pohjoismaisten kauppakorkeakoulujen joukossa CBS:n ja SBS:n jälkeen kolmanneksi ja Financial Timesin julkaisemassa Euroopan kauppakorkeakoulujen kokonaisrankingissa 2020 sijalle 37. Rankingissa on mukana Euroopan 80 parasta kauppakorkeakoulua.
Aalto-yliopiston tarkoituksena on muokata kestävää tulevaisuutta, joten kestävät ratkaisut, radikaali luovuus ja yrittäjämäinen ajattelutapa näkyvät kaikessa toiminnassamme. Lue lisää Aalto-yliopiston strategiasta.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitos julistaa haettavaksi
Markkinoinnin apulaisprofessuurin (kokoaikainen tenure track positio)Sinun roolisi ja tavoitteesi
Hakijan odotetaan harjoittavan ja ohjaavan tieteellistä tutkimusta, antavan siihen liittyvää akateemista korkeakoulutusta, seuraavan alansa kehitystä, osallistuvan Aalto-yliopistoyhteisön palvelemiseen sekä osallistuvan yhteiskunnalliseen vuorovaikutukseen ja kansainväliseen yhteistyöhön omalla alallaan. Valittu hakija voidaan nimittää apulaisprofessorin 1. tai 2. kaudelle Aalto-yliopiston tenure track urajärjestelmässä. Tehtävä on kokoaikainen ja toivottu aloitusaika on kesällä tai syksyllä 2025, mutta muusta alkamisajankohdasta voidaan neuvotella.
Laitokselle ovat tervetulleita hakijat, joilla on näkemystä markkinoiden muutoksista ja vahvaa asiantuntemusta markkinoinnin tutkimustaitojen soveltamisessa (esim. vahva metodologinen osaaminen, jossa painotetaan nykyaikaisia/uusimpia menetelmiä). Mahdollisia markkinamuutosten tutkimusaloja ovat muun muassa seuraavat: kestävä kehitys (esim. kiertotalous, vaihtoehtoiset talous- ja liiketoimintamallit, radikaalit markkinamuutokset, kriittinen markkinointi ja politiikka, yhteiskunnallinen ja ekologinen kestävyys, kestävän markkinoinnin mittarit, vihreät markkinointikäytännöt), muoti ja tekstiilit (esim, luksusbrändit, hidas muoti, hajautettu valmistus, muotiyrittäjyys, muotipolitiikan tutkimus), digitaaliset teknologiat (esim. digitaalinen markkinointi, markkinoiden digitalisoituminen, kulutuksen digitalisoituminen, VR/AR, markkinoinnin etiikka), ja kuluttajakulttuuri (esim. identiteetti, symbolinen kulutus, kuluttajan vastarinta, valta ja kulutus).
Suomi on loistava "alusta" tutkia yhteiskunnalliseen kehitykseen vaikuttamisen ainutlaatuista potentiaalia, ja se tarjoaa loistavan tilaisuuden sitoutua korkealaatuiseen tutkimukseen, jonka tavoitteena on saada aikaan merkittävää yhteiskunnallista vaikutusta. Laitos kannustaa myös yllämainittujen alojen ja näkökulmien ulkopuolisia erinomaisia markkinoinnin tutkijoita hakemaan.
Verkostosi ja tiimisi
Markkinoinnin laitos koostuu dynaamisesta tiedekunnan, tutkijoiden ja henkilökunnan yhteisöstä, jonka osaaminen jakautuu neljälle ensisijaiselle tutkimusalueelle: strateginen markkinointi, palvelujen markkinointi, vähittäiskauppa ja myynti sekä kuluttajakäyttäytyminen. Nämä keskeiset markkinoinnin tieteenalat muodostavat koulutusohjelmiemme selkärangan, ja laitos tarjoaa kandidaatin, maisterin ja tohtorin tutkintoja, jotka ovat kansainvälisesti kilpailukykyisiä laadultaan, innovatiivisuudeltaan ja ajantasaisuudeltaan.
Lisätietoja markkinoinnin laitoksesta ja alan nykyisestä tutkimuksesta on osoitteessa https://www.aalto.fi/department-of-marketing.
Kokemuksesi ja tavoitteesi
Hakijoilla on oltava tohtorin tutkinto tai väitöskirja tarkastettavana jollakin soveltuvalla tieteenalalla, ja heillä on oltava sujuva englannin kielen taito. Hakijoita arvioidaan heidän tutkimuksensa, opetuksensa ja akateemisen toimintansa perusteella tiedeyhteisössä. Kokemus tutkimushankkeiden rahoituksen hankkimisesta ja yhteistyöstä teollisuuden ja tutkimuslaitosten kanssa katsotaan eduksi.
Valitun hakijan odotetaan tekevän maailmanluokan tutkimusta, opettavan, ohjaavan ja muutoin edistävän sekä tohtori- että perustutkintokoulutusta, olevan aktiivinen kansainvälisen tiedeyhteisön jäsen ja osoittavan akateemista johtajuutta.
Mitä tarjoamme
Markkinat ja kulutuskulttuuri kehittyvät nopeammin kuin markkinointitiedot ja -taito. Tästä syystä yksi tutkimusyhteisömme keskeisistä tavoitteista on tarjota uusimpia työkaluja, tekniikoita ja huippuajattelua tämän jatkuvasti muuttuvan maiseman hallintaan ja tutkimiseen. Tätä pyrkimystä ohjaa tiukka ja kunnianhimoinen tutkimustoiminta sekä vilkas verkosto, joka käsittää hankkeita kaupallisten ja voittoa tavoittelemattomien alojen sekä muiden akateemisten yhteisöjen kanssa.
Assistenttitaso kattaa kaksi kautta. Ensimmäinen kausi on kolmivuotinen, ja se voidaan uusia toiseksi nelivuotiskaudeksi onnistuneen väliarvioinnin perusteella. Myöhemmin tapahtuva ylennys associate professoriksi perustuu toisen apulaisprofessikauden loppupuolella suoritettavaan menestyksekkääseen virantäytön arviointiin. Lisätietoja Aallon tenure track -järjestelmästä löytyy täältä.
Aalto-yliopisto noudattaa suomalaisten yliopistojen palkkausjärjestelmää. Palkat ovat kilpailukykyisiä pohjoismaisessa ja eurooppalaisessa kontekstissa. Apulaisprofessoreille tyypillinen opetuskuorma on kohtuullinen: kaksi 8-viikon kurssia vuosittain sekä maisterin opinnäytetyön ohjausta ympäri vuoden. Vuosittaista tutkimuspalkkiota tarjotaan kolmen ensimmäisen vuoden ajan tenure trackin aikana. Kauppakorkeakoulu tarjoaa Suomen ulkopuolelta tuleville tenure track -professoreille muuttoapua. EU:n vakuutus- ja eläkesäännösten mukaisesti Aalto odottaa, että vakituiset akateemiset työntekijät asuvat ja työskentelevät Suomessa. Lisäksi Aalto-yliopisto tarjoaa työntekijöilleen työterveyshuoltopalveluja ja eläke-etuuksia.
Aalto-yliopisto tarjoaa akateemiselle henkilöstölleen mahdollisuuden opettaa ja tehdä tutkimusta eläväisessä ja aktiivisessa kansainvälisessä yhteisössä. Aalto-yliopistossa on myös runsaasti mahdollisuuksia poikkitieteelliseen tutkimus- ja opetusyhteistyöhön sekä yhteiskunnallisen vaikuttavuuden tuottamiseen:
• Mielekäs ja innostava ympäristö. Olemme ylpeitä tarkoituksestamme muokata kestävää tulevaisuutta. Uudistamme yhteiskuntaa tutkimukseen perustuvalla tiedolla, luovuudella ja yrittäjähenkisyydellä.
• Kulttuuri, jossa kaikki ovat arvostettuja. Kaikkea työtämme ohjaavat yliopiston arvot: vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Olemme avoin yhteisö, jossa tasa-arvo ja inklusiivisuus mahdollistavat uteliaisuuden, innovatiivisuuden, yhteistyön ja hyvinvoinnin.
• Tukea, ohjausta ja sparrausta, kun tunnet tarvitsevasi sitä.
• Suuret mahdollisuudet osaamisen kehittämiseen ja oppimiseen. Pyrimme hyödyntämään jokaisen aaltolaisen vahvuuksia ja intohimoja parhaalla mahdollisella tavalla. Autamme toisiamme menestymään, keskittyen yhteisöön ja ihmisiin, oppien uutta toinen toisiltamme. Yhdessä voimme vaikuttaa.
Meillä on joustava ja nykyaikainen työkulttuuri, jossa saat suuren vapauden roolissasi. Kannustamme ja tarjoamme mahdollisuuksia jatkuvaan oman osaamisesi kehittämiseen. Arvostamme työn ja vapaa-ajan tasapainoa ja hyvinvointia kaikilla elämän osa-alueilla. Pyrimme yhdistämään etä- ja lähityöskentelyn parhaat puolet ja meillä on joustavat työajat. Lähityöpisteesi sijaitsee uudistuneella ja elävällä Otaniemen kampusalueella, jossa on monipuoliset palvelut ja hyvät kulkuyhteydet metron ja isojen väylien varrella.
Oletko valmis hakemaan?
Jos haluat liittyä joukkoomme, lähetä hakemuksesi alla olevan linkin kautta Workday rekrytointijärjestelmään 11. helmikuuta 2025 klo 23:59 EET (UTC+2) mennessä. Aalto-yliopiston työntekijöiden ja vierailijoiden tulee hakea paikkaa olemassa olevalla Workday-käyttäjätunnuksellaan. Katso täältä miten se tehdään.
Hakemusta varten jaa meille seuraavat hakemusmateriaalit englanniksi ja PDF-tiedostoina:
-
Saatekirje (hakemus)
-
Ansioluettelo (curriculum vitae), sisältäen minimissään kolmen suosittelijan nimet ja yhteystiedot
-
Julkaisuluettelo (merkittävimmät julkaisut korostettuina)
-
Tutkimuslausunto, jossa kuvataan aiempaa tutkimustasi ja suunnitelmia tulevaa tutkimusta (1-2 sivua). Lisääthän lausuntoon job market paperin
-
Aalto-yliopiston ohjeiden mukainen opetusportfolio
Yleiset ohjeet hakijoille, mukaan lukien kielitaitovaatimukset ja ohjeet opetusportfolion ja ansioluettelon laatimisesta, ovat osoitteessa https://www.aalto.fi/fi/tenure-track/hae-aallon-tenure-trackille.
Kaiken aineiston on oltava englanninkielistä. Hakemukset liitteineen (pdf-muodossa) tenure track -tehtävään osoitetaan Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun dekaanille ja toimitetaan Workdayn kautta viimeistään 11. helmikuuta 2025.
Tietoa rekrytointiprosessista
Vain Workdayn kautta toimitetut hakemukset otetaan huomioon. Laitoskomitea laatii kaikista jätetyistä hakemuksista lupaavimpien hakijoiden luettelon (shortlist). Valitut ehdokkaat kutsutaan kampusvierailulle maaliskuussa 2025. Laitoskomitea haastattelee hakijat (tutkimuksen ja ammatillisen työn, opetuksen, vaikutuksen ja palvelun osalta). Vierailun aikana ehdokkaat pitävät myös job talk -esityksen. Lopuksi laitoskomitea tekee dekaanille ehdotuksen valittavasta ehdokkaasta.
Aalto-yliopisto pidättää oikeuden perustelluista syistä jättää tehtävä avoimeksi, pidentää hakuaikaa ja ottaa huomioon hakijat, jotka eivät ole jättäneet hakemusta hakuajan kuluessa.
Lisätietoja
Jos haluat kuulla lisää tehtävästä, voit ottaa yhteyttä laitoksen Tenure Track -komitean johtajaan Associate Professori Henri Weijoon. Rekrytointiprosessiin liittyviin kysymyksiin vastaa HR Partner Elisa Utriainen. Sähköpostit: henri.weijo(at)aalto.fi, elisa.utriainen(at)aalto.fi
Haluatko tietää lisää meistä ja tulevista kollegoistasi? Voit katsoa nämä videot:
Tietoa meistä:
https://www.youtube.com/watch?v=5k_og_6zUJQ ja
https://www.youtube.com/watch?v=dUfEGVM-ZP8&feature=youtu.be
Tulevista kollegoistasi:
https://www.aalto.fi/en/department-of-marketing
Tietoa Suomesta
Suomi on hyvä paikka asua perheen kanssa tai ilman - se on turvallinen, poliittisesti vakaa ja hyvin järjestäytynyt pohjoismainen yhteiskunta. Suomi on jatkuvasti korkealla sijalla elämänlaadussa, ja se listattiin uudelleen maailman onnellisimmaksi maaksi: https://worldhappiness.report/news/its-a-three-peat-finland-keeps-top-spot-as-happiest-country-in-world/. Lisätietoja Suomessa asumisesta: https://www.aalto.fi/fi/toihin-aaltoon/tervetuloa-suomeen.
Lisätietoja Aalto-yliopistosta:
Aalto.fi
twitter.com/aaltouniversity
facebook.com/aaltouniversity
instagram.com/aaltouniversity
Aalto-yliopisto on saanut Euroopan komission myöntämän HR Excellence in Research -laatumerkin, joka takaa, että noudatamme huippulaadukkaita HR-käytäntöjä sekä rekrytoinnissa että työsuhteissa.
- Julkaistu:
- Päivitetty: