Avoimet työpaikat

Postdoc-tutkijoita tekoälyn ja sen monitieteisten sovellusten tutkimuksessa Aalto-yliopiston House of AI-keskuksessa

Aalto-yliopisto hakee tutkijatohtoreita tekoälyn ja sen sovellusten tutkimukseen. Paikat sijoittuvat Aalto-yliopiston uuteen House of AI-keskukseen, joka tutkii tekoälyä ja sen monitieteellisiä sovelluksia tieteessä ja teknologiassa, liiketoiminnassa ja taiteessa. Etsimme henkilöitä, joilla on vahva tausta tekoälyssä, mukaan lukien koneoppiminen, optimointi-algoritmit ja tilastotiede, ja jotka ovat kiinnostuneita kehittämään menetelmiä, jotka liittyvät tärkeisiin sovelluksiin muilla tieteenaloilla. Menetelmien kehityksestä esimerkkejä ovat aikasarja-analyysi ja fysiikkaan perustuva koneoppiminen. Tutkijatohtorin paikka mahdollistaa joustavan tasapainon tekoälyn menetelmien ja sovellusten välillä. Odotamme hakijoiden omaavan tohtorin tutkinnon aihepiiriin liittyvältä alalta tai olevan lähellä tutkinnon suorittamista. Hyvä englannin kielen taito on tarpeen. Toivomme erityisesti hakijoita, jotka ovat kiinnostuneita työskentelemään kahdella teema-alueellamme:

1. Tekoälymenetelmät ja -sovellukset biolääketieteessä

2. Tekoäly energiasektorilla, erityisesti sähköverkkojen tutkimuksessa

Otamme kuitenkin vastaan hakemuksia myös näiden sovellusten ulkopuolelta.

Lisätietoja

Lisätietoja antaa professori Juho Rousu. Lisätietoja Aalto-yliopiston House of AI-keskuksesta ja teema-alueista löytyy täältä.

Tekoälytutkimuksella Aalto-yliopistossa on pitkä historian koneoppimiseen ja sen sovelluksiin liittyen. House of AI hyödyntää Aalto-yliopiston koordinoiman Suomen tekoälykeskuksen FCAI:n (Finnish Center of Artificial Intelligence) 40 professorin osaamista. Aalto-yliopisto on vahva toimija Euroopan laajuisessa ELLIS-verkostossa ja koordinoi kansallista tekoälytutkimuksen tohtorikoulua.

Tarjoamme

Tutkijatohtorin alkupalkka on 4000–4200 €, työkokemuksen mukaan. Työsuhde on kahden vuoden mittainen jatkomahdollisuudella. Sopimukseen sisältyy työterveyshuolto, ja Suomessa on kattava sosiaaliturvajärjestelmä. Aalto-yliopisto tarjoaa erinomaiset oppimis- ja kehittymismahdollisuudet, sekä työmatkalippuedun.

Miten haet

Hakemukset tulee jättää aalto.fi-rekrytointisivustollamme 31. lokakuuta 2024 mennessä Suomen aikaa. Klikkaa ”Hae nyt”.

Huomioi: Aalto-yliopiston työntekijöiden tulee hakea paikkaa sisäisen HR-järjestelmän Workday (Internal Jobs) kautta käyttäen nykyistä Workdayn käyttäjätunnustaan (ei ulkoisen sivuston kautta). Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja vierailijoiden tulee hakea ulkoisina käyttäjinä henkilökohtaisella (ei Aalto) sähköpostilla. Hakemuksen tulee sisältää seuraavat asiakirjat englannin kielellä ja pdf-muodossa:

Motivaatiokirje

Ansioluettelo (yhdessä julkaisuluettelon kanssa)

Tohtorintutkintotodistus ja opintorekisteriote

Mahdollisten suosittelijoiden nimet ja yhteystiedot

Haku sulkeutuu 31. lokakuuta 2024.

Kiinnostuitko?