Opintojen rakenne
Master’s Programme in Marketing -maisteriohjelmasta vastaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu ja se on 120 opintopisteen laajuinen. Kaksivuotinen ohjelma koostuu seuraavista osista:
- koulutusohjelman opinnot (85 op), joka sisältää opinnäytteen (30 op)
- vapaasti valittavat opinnot (35 op)
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa sivuaineopinnot (24 op) joko Aallossa tai jossakin muussa kotimaisessa yliopistossa tai Kauppakorkeakoulun virallisessa ulkomaisessa kumppaniyliopistossa.
Ohjelma korostaa myös teorian soveltamista todellisiin alan ongelmiin. Ohjelmassa yhdistyy tiukka analyyttinen ajattelu luovaan ajatteluun, samalla kun otetaan huomioon myös inhimillinen, asiakaslähtöinen ja käytännöllinen näkökulma. Lisäksi kehitetään ongelmaratkaisu-, ryhmätyö- ja viestintätaitoja. Nämä opitaan erilaisin tavoin, kuten vuorovaikutteisilla luennoilla, ryhmä- ja yksilötehtävissä ja tapaustutkimuksia tehden.
Opetussuunnitelma käsittelee eri aiheita, mm. globaaleja trendejä, kuten digitalisaatio, globalisaatio ja kiertotalous. Kursseilla aiheita käsitellään laajasta markkinoinnin näkökulmasta, johon kuuluu mm. kulutuskulttuuri, luovuus, analytiikka, ja strateginen johtaminen.
Ohjelman vahva tieteellisyys takaa, että ohjelmasta valmistuneilla ja tutkijan urasta kiinnostuneilla henkilöillä on hyvät mahdollisuudet hakea johtaviin tohtoriohjelmiin kaikkialla maailmassa.
Opintojen alussa jokainen opiskelija laatii henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS) ja voi keskustella valinnoistaan akateemisen ohjaajan kanssa. HOPSin päätarkoitus on varmistaa, että opinnot vastaavat opiskelijan kiinnostuksenkohteita ja että opiskelija suorittaa ne loogisessa järjestyksessä.
Katso opetussuunnitelma ja kaikki kurssit (englanniksi)