Opintojen rakenne
Master’s Programme in Computer, Communication and Information Sciences -maisteriohjelman Game Design and Develpment -pääaineen (diplomi-insinöörin tutkinto) laajuus on 120 opintopistettä. Kaksivuotinen ohjelma koostuu seuraavista osista:
- pääaineopinnot (40–60 op)
- mahdolliset sivuaineopinnot (20–25 op)
- vapaasti valittavat opinnot (25–30 op)
- opinnäyte (30 op)
Ohjelma on rakennettu siten, että opiskelijat voivat räätälöidä opintosuunnitelmansa hyvin pitkälle itse kiinnostuksenkohteidensa mukaan. Pakolliset kurssit antavat laajan näkemyksen pelisuunnittelusta ja luovat perustan kunkin opiskelijan omalle ilmaisutavalle. Vapaavalintaisten kurssien avulla voit täydentää osaamistasi eri aloilla, kuten 3D-animoinnissa, interaktiivisessa kerronnassa, vuorovaikutussuunnittelussa sekä koneoppimisen ja tekoälytyökalujen hyödyntämisessä taiteessa ja suunnittelussa.
Lisäksi voit valita kaikkien Aallon korkeakoulujen kursseja henkilökohtaiseen opintosuunnitelmaasi. Kannustamme sinua uskaltautumaan mukavuusalueen ulkopuolelle, koska parhaimmat ideat syntyvät usein eri tieteenalojen risteyskohdissa.
Game Design and Development ‑pääaineessa opiskelijat oppivat laajasti eri aiheista kuten tasosuunnittelusta, pelin tasapainosta, pelien käyttäjätutkimuksesta, alan trendeistä ja pelisuunnittelun psykologiasta. Ohjelman laaja opetussuunnitelma sisältää mm. seuraavia kursseja:
- Games Now!
- Game Design
- Advanced Topics in Game Design
- Game Analysis, a.k.a. the Science of Game Design
- Game Project I & II
Lisätietoa ohjelmasta ja sen opetussuunnitelmasta saat Opiskelijan oppaasta.
Opetusmenetelmät
Ohjelma soveltaa aktiivista oppimista, joka on dynaaminen yhdistelmä teoriaa ja käytäntöä. Kehität viestintä- ja neuvottelutaitojasi ja syvennät projektinhallintataitojasi erilaisissa ryhmäprojekteissa. Game Project I & II -kursseilla voit pitchata, suunnitella, kehittää ja julkaista pelejä yhdessä muiden kanssa.
Opetus perustuu pelisuunnittelun ja kehittyvien teknologioiden huippututkimukseen ja -tieteeseen, mistä ovat esimerkkinä alumnivetoiset startup-yritykset, kuten Valo Motion. Ohjelman opettajiin kuuluu pelialan ammattilaisia ja tutkijoita. Lisäksi ohjelmassa vierailee kansainvälisiä huippuosaajia ja puhujia.
Muita opetustapoja ovat säännölliset vierailut peliyrityksiin, peliteollisuuden edustajien ja opiskelijoiden palaute, sekä peliteollisuuden osaajien valinta opinnäytteen ohjaajiksi. Opintojen aikana järjestetään myös useita vierailuja kansainvälisiin pelialan tapahtumiin Suomessa ja ulkomailla.