Oasis of Radical Wellbeing

Lyhytelokuvia ja videoita hyvinvoinnista, katso, mieti ja keskustele!

Katso elokuva tai video. Onko asia tuttu? Jaa ajatuksesi yhteisössäsi kollegojen ja ystävien kanssa. Tämän sivun lyhytelokuvat ja muu materiaali on tuotettu Aalto-yliopistossa reflektointia ja yhteisön kehittämistä varten.

OASIS-videot on kokoelma lyhytelokuvia ja videomtariaalia, joita voit käyttää reflektointiin ja keskustelujen pohjana.

Voit pohtia esimerkiksi seuraavia kysymyksiä ja keskustella niistä:

1. Onko sinulla ollut vastaavanlaisia kokemuksia kuin elokuvan hahmoilla?
  2. Mitä olet tehnyt tai tekisit, jos eteesi tulisi vastaavanlainen tilanne?
  3. Miltä tarinan viesti ja opetus tuntuvat sinusta? Miten teeman asiat vaikuttavat yhteisöösi laajemmin?
  4. Mitä luulet, että tekisit, jos kohtaisit tällaisen tianteen huomenna?

Elokuvat on käsikirjoittanut Merita Petäjä ja ohjannut Eero Tiilikainen.

Self-Compassion I: A Mental Prison. Short film by Merita Petäjä and Eero Tiilkainen, 2018.

Myötätunto I: Mielen vankila (ulkoinen linkki)

Mitä tapahtuu, kun yksi meistä jää ulkopuolelle? Myötätunto muita ja itseä kohtaan on ratkaisevan tärkeää niin opiskelijoille kuin henkilökunnallekin. Katso lyhytelokuva. Merita Petäjä and Eero Tiilikainen (Aalto University, 2018)

Compassion II movie pic Stefan Scherer 2021

Myötätunto II: Paljon onnea! (ulkoinen linkki)

Päiväni murmelina -tyyppinen tarina itsemyötätunnosta. Merita Petäjän ja Eero Tiilikaisen lyhytelokuva, tuottaja Aalto AllWell? / Sakari Heiskanen, 2021.

Aalto student student Sonja contemplating in the nature. From Short film Compassion III: Sonja.

Myötätunto III: Sonja (ulkoinen linkki)

Lyhytelokuva Sonja - Compassion III saa ensi-iltansa Green Minds, Healthy Hearts – Social Sustainability Symposium -tapahtumassa. Elokuva kertoo opiskelijasta, joka saa mielenkiintoisen harjoittelutarjouksen, mutta joutuu vaikean päätöksen eteen saatuaan tietää, että harjoitteluyrityksessä harjoitetaan viherpesua.

Nuori henkilö Veeti katsoo kameraan kesällä Aalto-yliopistossa. Elokuvan stillkuva.

Itseohjautuvuus - lyhytfilmi reflektiota varten

Mitä tehdä kun on liian paljon, mitä pitäisi hallita? Lyhytfilmi keskustelua ja reflektiota varten.

Oasis of Radical Wellbeing
Henkilö istuu yliopiston ulkokahvilassa yksinään ja katselee ryhmää, joka istuu

Inklusiivisuutta kaikille - lyhytfilmi reflektiota varten

Kuinka helppoa on luoda kuulumisen tunnetta? Lyhytfilmi keskustelua ja reflektiota varten.

Oasis of Radical Wellbeing

Ville Ojanen: Aivot jumissa? Katso luento!

Huippupuhuja ja psykologi Ville Ojasen (FT) keynote-puheenvuoro Hyvinvointiviikolla 2022.

Psykologi Ville Ojanen, FT
URL kopioitu