Opiskelu Aallossa

Tulevaisuuden materiaalien kehitys ja suunnittelu

Aalto-yliopisto tarjoaa ohjelmia uraauurtavasta materiaali- ja biotuotesuunnittelusta huippuluokan tekstiilisuunnitteluun. Löydä oma maisteriohjelmasi vaihtoehdoista, jotka antavat opiskelijoille tiedot ja taidot muokata materiaalien ja suunnittelun tulevaisuutta kohti kestävämpää maailmaa.
Kuvassa erilaisia mallikappaleita helmiäisen kaltaisilla, hohtavilla puuväreillä käsiteltynä.
Shimmering wood. Kuvaaja: Valeria Azovskaya.

Aalto-yliopistossa pääset tutustumaan materiaalitieteeseen ja muotoiluun maailmanluokan maisteriohjelmien kautta. Tekniikan ja muotoilun huippuyliopistojen joukkoon sijoittuva Aalto keskittyy innovaatioiden edistämiseen muun muassa biomateriaalien, teknisten materiaalien ja kestävien tekstiilien aloilla. Olitpa kiinnostunut biotuotesuunnittelusta tai uusiutuvista tekstiileistä, Aallon ohjelmat tarjoavat tietoa ja taitoja kestävän materiaalin kehittämisessä ja materiaalitieteen alan edistämisessä. Suunnitteluajattelun ja teknisen asiantuntemuksen ainutlaatuisella yhdistelmällä olet hyvin valmistautunut luomaan huomisen materiaaleja ja tuotteita.

Haku maisterikoulutuksiin

Kestävä materiaalitekniikka

Luo uusia materiaaleja innovatiivisen suunnittelun ja tieteen avulla. Nämä ohjelmat keskittyvät biomateriaalien kehittämiseen ja edistyneen materiaalitieteen soveltamiseen. Kehitä asiantuntemustasi ympäristöystävällisten ratkaisujen suunnittelussa ja valmistamisessa.

Lignin nanoparticles applied to multilayered films to create colourful coatings. Photo: Aalto University, Alexander Henn

Bioproducts Engineering, Master of Science (Technology)

Biopohjaisten raaka-aineiden muuntaminen kierrätettäviksi biotuotteiksi on keskeistä nyt ja tulevaisuudessa.

Biotechnology laboratory

Biotechnology, Master of Science (Technology)

Biotekniikan ammattilaiset työskentelevät monilla aloilla kemiasta elintarvikealaan auttaen yhteiskuntaa muuttumaan hiilineutraaliksi biotaloudeksi.

Chemistry

Chemistry and Materials Science, Master of Science (Technology)

Uusien molekyylien ja materiaalien kehittämisellä on tärkeä rooli kestävämmän tulevaisuuden rakentamisessa.

Tekstiili- ja muoti-innovaatiot

Riko tekstiilisuunnittelun ja muoti-innovaatioiden rajoja ohjelmilla, jotka opettavat sinua hyödyntämään ja kehittämään uusiutuvia tekstiilejä ja kestäviä materiaaleja. Opi luomaan tulevaisuuteen suuntautuvia ratkaisuja muoti- ja tekstiilialalla keskittyen samalla ympäristöystävällisyyteen ja kestävän kehityksen periaatteisiin.

Aino Ojala, I Feel You 2023, MA Thesis

Fashion, Clothing and Textile Design - Design, Master of Arts (Art and Design)

Fashion, Clothing and Textile Design -pääaineen opinnot perustuvat tutkittuun tietoon yhteiskunnallisesta, kulttuurisesta ja maailmanlaajuisesta muutoksesta. Pääaineessa vaalitaan taiteellisesti ja ammatillisesti korkeatasoista luovaa kokeilemista ja käsitteellistä ajattelua.

Iittala Experimental Design Process

Contemporary Design - Design, Master of Arts (Art and Design)

Mitkä vaihtoehtoiset materiaalit soveltuvat parhaiten muovin korvaamiseen? Miten perinteiset kädentaidot voidaan yhdistää nykyaikaiseen suunnitteluun? Millaisia tuotteita tarvitsemme muuttuvassa yhteiskunnassamme?

Edistyksellinen materiaalitekniikka

Materiaalit ovat tuotteiden rakenneaineita - sitä, mistä kaikki on tehty. Tutustu teknisten materiaalien suunnitteluun ja soveltamiseen eri aloilla. Monet teollisuudenalat, kuten energia-, lääke-, ja sähköteollisuus käyttävät enemmän materiaaleja kuin aiemmin tuottaakseen uusia, huippuluokan ratkaisuja. Siksi uusille ja entistä monimutkaisemmille materiaaleille ja ammattilaisille, jotka osaavat niitä kehittää, on kasvavaa kysyntää.

A student-built robot on display at Mechatronic Circus 2018

Mechanical Engineering, Master of Science (Technology)

Konetekniikan maisteriohjelmassa voit opiskella arktista tekniikkaa, materiaalitekniikkaa, meritekniikkaa, mekatroniikkaa, tuotesuunnittelua, tuotantotekniikkaa ja lujuusoppia. Tarjoamme opiskelijalle mahdollisuuden kartuttaa osaamista itselleen mielenkiintoisissa aiheissa konetekniikan alalla, jossa ammattilaisia tarvitaan luomaan tehokkaita ja turvallisia ratkaisuja yhteiskunnalle.

Chemistry

Chemistry and Materials Science, Master of Science (Technology)

Learn more about Aalto

A guy peeks from behind fresh green birch branches. Photo: Aalto University / Unto Rautio

Fall in love with Finland and Aalto

Finland’s excellent reputation in education, combined with a wide range of courses offered in English, makes Finland and Aalto University an attractive study destination for international students.

Study at Aalto
Opiskelijat juhlivat lukukauden aloitusta opiskelijahaalareissa. Kuva: Lasse Lecklin

Opiskelijaelämää Aallossa

Tutustu opiskelijoiden ja Aalto-yliopistosta valmistuneiden tarinoihin!

Opiskelu Aallossa
A student's face peaking behind a book while reading in a university library.

Koulutusohjelmawebinaarit

Mistä koulutusohjelmiemme opinnot koostuvat ja mitä kursseilla opiskellaan? Osallistu webinaareihin ja kysy koulutuksesta suoraan ohjelmajohtajiltamme!

Stay connected with us

Four students sitting outside of Väre builing

Tapahtumat ja messut hakijalle

Tulevat tapahtumat, messut ja webinaarit. Tarjoamme läpi vuoden mahdollisuuksia tavata Aalto-yliopiston opiskelijoita ja henkilökuntaa.

4 students taking a selfie on the steps of the Amphitheatre on Otaniemi Campus

Juttele Aallon opiskelijoiden kanssa!

Oletko pohtinut, millaista on opiskella Aalto-yliopistossa tai mietitkö, millaista opiskelijaelämä Otaniemen kampuksella tai Mikkelin toimipisteessä mahtaa olla? Tule juttelemaan opiskelijalähettiläidemme kanssa!

Ryhmä opiskelijoita

Tilaa uutiskirjeemme! (ulkoinen linkki)

Kiinnostaako Aalto? Tilaa hakijan uutiskirje ja pysy ajan tasalla tapahtumista ja hakuaijoista.