Palvelut

Kuvausluvat yliopiston tiloihin ja kampukselle

Kuvauslupia myönnettäessä tulee olla tiedossa valo- ja videokuvauksen ensisijainen käyttötarkoitus ja tarkka sijainti kampuksella. Katso tarkemmat ohjeet tältä sivulta.
Otaniemi kuvattuna ilmasta.
Aalto-yliopisto / Matti Ahlgren

Milloin tarvitsen kuvausluvan?

Tarvitset kuvausluvan, kun valo- tai videokuvaaminen julkiseen käyttöön tapahtuu yliopiston tiloissa tai kun Aalto-yliopisto on tunnistettavasti liitettävissä kuvaukseen, joko brändin tai kuvauspaikan myötä.

Otaniemen kampuksen tai Aalto Töölön julkisilla paikoilla, kuten esimerkiksi ulkotiloissa, valo- tai videokuvaaminen yksityiseen käyttöön ei vaadi erillistä kuvauslupaa. Huomaathan että henkilöiden kuvaamiseen tarvitaan aina asianomaisten suostumus.

Mistä saan kuvausluvan?

Kuvauslupia myönnettäessä tulee olla tiedossa valo- ja videokuvauksen ensisijainen käyttötarkoitus ja tarkka sijainti kampuksella. Kuvauslupia myönnetään aina tapauskohtaisesti, huomioithan että Aalto-yliopisto ei kuitenkaan myönnä kuvauslupia puoluepoliittisiin tai uskonnollisiin tapahtumiin yliopiston tiloissa tai kampuksella.

Kuvausluvan myöntää yliopiston viestintäpalvelut. Jos kuvauspaikka sijoittuu yliopiston yksityisiin tiloihin, kuten esimerkiksi tutkimus- ja opetustiloihin, kuvausluvan tulee myöntää viestintäpalveluiden lisäksi myös rakennuksen tilavastaava.

Aalto yliopiston 3D logo Otaniemen kampuksella
Aalto-yliopisto / Anni Kääriä

Median kuvaukset

Median edustajia liittyen valo- tai videokuvaukseen yliopiston tiloissa tai kampuksella pyydämme olemaan suoraan yhteydessä Aalto-yliopiston viestintäpalveluihin. Tavoitat Aalto-yliopiston viestintäpalvelut osoitteesta [email protected].

Medialle

Yritysten ja tuotantoyhtiöiden kuvaukset

Kuvauslupia yritysten ja tuotantoyhtiöiden kuvauksiin myönnetään aina tapauskohtaisesti. Olethan kuvaukseen liittyen hyvissä ajoin yhteydessä Aalto-yliopiston viestintään. Tavoitat viestintäpalvelut osoitteesta [email protected]. Tilojen ensisijainen käyttötarkoitus on tutkimus ja opetustoiminta, joten kuvauksesta ei saa aiheutua haittaa yliopiston normaalille toiminnalle. Aalto-yliopiston tilamyynti avustaa sopivan tilan valinnassa sekä käytännön järjestelyissä.

Tilamyynnin yhteystiedot

Tutustu Otaniemen kampuksen tiloihin

Yliopiston muut toimipaikat

Tätä palvelua tarjoaa:

Viestintäpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.