Creativity and Collaboration: Transforming the Impossible

Toivotamme kaikki kiinnostuneet tervetulleiksi seminaariimme siitä, miten luovuus ja yhteistyö edistävät muutosta liiketoiminnassa ja yhteiskunnassa laajemmin.
Aalto Radical Creatives, Kuva: Lina Jelanski

Puhujat ja ohjelma julkaistaan elokuun alussa.

Luovuus on voima, joka mahdollistaa muutoksen ja edistää resilienssiä liike-elämässä ja yhteiskunnassa yleensä. Se edistää innovointia ja avaa mahdollisuuksia siellä, missä muut näkevät rajoituksia.

Seminaari tuo yhteen akateemiset, yhteiskunnalliset ja liike-elämän edustajat eri aloilta jakamaan vision kestävien tulevaisuuksien luomisesta yhteistyöhön perustuvien luovien lähestymistapojen avulla. Olipa kyse monialaisen yhteistyön hyödyntämisestä tai yksilöiden ja yrityskulttuurien luovan potentiaalin hyödyntämisestä, he kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että luovuudella ja luovilla käytännöillä on kiistaton kyky kuroa umpeen aukkoja ja muokata parempaa tulevaisuutta.

Lisätietoja

Mikäli sinulla on kysymyksiä seminaariin liittyen, otathan yhteyttä projektikoordinaattori Ida Muhoseen [email protected]

Järjestäjät

Seminaarin järjestää ja isännöi kaksi Business Finlandin ja Next GenerationEU:n rahoittamaa tutkimushanketta. Se on myös osa Aalto-yliopiston Designs for Cooler Planet -festivaalia.

LuovaLoikka: Luovuus kilpailuetuna  liiketoiminnassa (2024-2025) tutkii tapoja mitata ja hallita luovuutta sekä arvioida sen vaikutusta liiketoimintaan. Hanke keskittyy luovaan toimintaan sekä organisatorisessa että yksilöllisessä kontekstissa. Tavoitteena on tuottaa merkittävää lisäarvoa ja kilpailuetua suomalaisille yrityksille.

Luova Lämpiön (2024-2025) tavoitteena on muuttaa ja laajentaa eri sektoreiden välisen yhteistyön kenttää, fasilitoida kokeiluympäristöjä uusien kumppanuuksien muodostamiseksi sekä tutkia parhaita fasilitointikäytäntöjä ja reilua sopimista.

Tuomas Auvinen Kuva: Mikko Raskinen

Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa

Business Finlandin rahoittama uusi LuovaLoikka-hanke haluaa tehdä luovuuden näkyväksi liiketoiminnassa.

Anniina Suominen Photo: Evelin Kask

Artpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön

Aallon tutkijat tekevät yhteistyötä yritysten ja luovien alojen ammattilaisten kanssa Business Finland rahoittamassa tutkimushankkeessa, jossa etsitään ratkaisuja kasvun haasteisiin.

Muotoilija Noora Yaun suunnittelemia kimaltavia puukristalleja. Kuva: Mikko Raskinen

Avaruusteknologiaa, kimaltavaa puuta ja muotoaan vaihtavia tekstiilejä - tutustu maailmaa muuttavaan tutkimukseen upouudessa Marsio-rakennuksessa

Mahdottoman tekijät -näyttelyt ja Designs for a Cooler Planet -festivaali käynnistävät Aalto-yliopiston uuden kohtaamispaikan syyskauden.

Konfettia ja juhlavia värikkäitä nauhoja Helsingissä

Radical Creativity

Sukella radikaalin luovuuden moniselitteiseen määritelmään! Tutki sen monia tasoja selvittääksesi, mitä se merkitsee sinulle henkilökohtaisesti, ihmissuhteissa sekä suhteessa monimutkaisiin yhteiskunnallisiin haasteisiin.

Aalto-yliopiston kesäkoulu
Warm pastel colors of pinkish red on the left, sliding to warm tones of yellow in the middle and sliding towards light purple on the right. Color scheme is related to Luova Lämpiö co-research project and logo colors.

Artpreneurship-tutkimusryhmä

Artpreneurship-tutkimusryhmä on monitieteinen tutkijaryhmä, jonka keskeisenä tavoitteena on tuoda uutta tietoa taideyrittäjyyteen liittyen akateemisessa ja käytännönläheisessä viitekehyksessä.

Taiteen ja median laitos
Lämpimiä punaisen ja keltaisen sävyjä taustalla, musta teksti keskellä. Tekstissä lukee "LuovaLämpiö"

Official website of Luova Lämpiö (ulkoinen linkki)

Official website of Luova Lämpiö co-research project.