Tapahtumat

Haluaisitko opiskella junamatkalla Euroopassa? Tule mukaan suunnittelemaan U!Train-kurssia

U!Train on täysin uudenlainen Unite-yliopistoallianssin järjestämä kurssi, jonka on määrä lähteä matkaan syyskuussa 2024 Barcelonasta Grenobleen. Tule mukaan ideoimaan kurssin ei-akateemista osuutta - ja hae myöhemmin mukaan kurssille!
Have you heard of the U!Train? This ambitious project will take the form of a short mobility course, during which students will work together on a train. Yes, a train!

30 opiskelijaa pääsee mukaan ainutlaatuiselle junamatkalle yhdestä Unite!-kumppaniyliopistosta (UPC Barcelona) toiseen (Grenoble INP-UGA). Matkalla opiskelijat osallistuvat erilaisiin ei-akateemisiin aktiviteetteihin. Saavuttuaan määränpäähänsä he jatkavat tiimityöskentelyä ja tietenkin akateemista työtä. Kurssista saa 3 opintopistettä (ECTS) ja se sisältää virtuaalisia opintoja ennen tai jälkeen kurssin.

Olemme jo tehneet kyselyn, jolla kartoitimme opiskelijoiden kiinnostusta mahdollisia kurssin aiheita kohtaan ja saimme vastauksia 120 opiskelijalta. Suosituimmat teemat olivat "vihreä matkailu" ja "monikulttuurisuus".

Unite!:ssa haluamme mahdollistaa opiskelijavetoista suunnittelua ja tarjota mahdollisuus muokata tulevaisuuden yliopistoa. Tämä on sinun tilaisuutesi! Kutsumme sinut mukaan suunnittelemaan matkan ei-akateemisia aktiviteetteja. Osallistu U!Train Ideathoniin.

Mikä on Ideathon? Mitä siellä tapahtuu?

Ideathon on tapahtuma, jossa osallistujat kokoontuvat yhteen pohtimaan, kehittämään ja esittelemään innovatiivisia ideoita tai ratkaisuja tiettyihin haasteisiin tai ongelmiin. Viiden peräkkäisen illan aikana 27.11.-1.12. sinä ja joukko muita Unite!-opiskelijoita luotte innovatiivisia ja luovia ideoita U!Train-kurssin ei-akateemista osuutta varten. Tämä voi sisältää mitä tahansa tiimipohjaisista aktiviteeteista luovaan ongelmanratkaisuun.

Miksi kannattaa tulla mukaan?

Ideathonissa tapaat opiskelijoita ympäri Eurooppaa ja  yhdessä teillä on ratkaiseva rooli kurssin muokkaamisessa erityisesti ei-akateemisen tiimiytymisen näkökulmasta.

Ideathonin voittaneen tiimin ideat toteutetaan U!Train-kurssin aikana. Lisäksi, jos olet edelleen Unite!-opiskelija vuonna 2024 ja päätät hakea U!Train-kurssille, Ideathoniin osallistuminen tuo sinulle "lisäpisteitä", joilla voit varmistaa paikkasi junassa!

Tärkeää tietoa Ideathonista

Paikka: Verkossa

Päivämäärä: 27. marraskuuta - 1. joulukuuta 2023 (mukaan lukien)

Aika: Joka ilta klo 18:00 - 20:00

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu täällä viimeistään 20. marraskuuta 2023

Mikä on Unite!

Unite! on yhdeksän eurooppalaisen yliopiston, mukaan lukien Aalto-yliopiston, välinen allianssi, joka tarjoaa sinulle monia mahdollisuuksia lisätä kansainvälistä kokemustasi opintojesi puitteissa.

Lue lisää Unite!:sta verkkosivuilta: https://www.unite-university.eu/

Seuraa Unitea: Instagram, Twitter, ja LinkedIn