Tapahtumat

Nokia esittäytyy ja rekrytoi: tietoliikenteen tekoäly ja järjestelmäpiirien suunnittelu

Nokia on tehnyt tietoliikenteen tekoälyä tunnetuksi jo useamman vuoden ajan ja järjestää rekrytointitilaisuuden 11. lokakuuta 2023 kello 11–14 Tietotekniikan talon aulassa Otaniemessä, osoitteessa Konemiehentie 2. Tervetuloa opiskelijat ja muut alasta kiinnostuneet!
OpiskelijatOtaniemessa_kuva_UntoRautio.jpg

Sukella tietoliikenneverkkojen tekoälyn ja järjestelmäpiirien jännittävään ja innovatiiviseen maailmaan

Uudet ja vanhat opiskelijat! Nyt on aika suunnitella oma urapolkusi ja tarttua huipputeknologioiden tarjoamiin mahdollisuuksiin! Tarjolla on paljon mahdollisuuksia työskennellä huipputeknologioiden parissa, kehittää samalla kestävämpää yhteiskuntaa ja oppia monialaisia taitoja, joille on kova kysyntä.

Aalto-yliopisto tarjoaa opiskelijoille erinomaisia opintopolkuja, joiden avulla voit erikoistua keskeisiin teknologioihin tai voit täydentää opinto-ohjelmaasi yksittäisiä erikoiskursseja. Nämä opintopolut avaavat näkökulmaasi ja laajentavat uramahdollisuuksiasi.  Voit erikoistua järjestelmäpiireihin, tietoliikenteeseen ja/tai tekoälyyn. Aalto-yliopisto tarjoaa opintokokonaisuuden, joka mahdollistaa erilaisia urapolkuja useilla eri toimialoilla.  Näillä erikoistumisalueilla hankitut taidot ovat erittäin arvokkaita, olipa tavoitteenasi työskennellä esimerkiksi tietoliikenteen, älykkäiden järjestelmien, autonomisen liikenteen tai avaruusteollisuuden parissa.

Yhdistelmä tarjoaa myös erinomaiset mahdollisuudet jatko-opintoihin yliopistossa tai tutkimuksen yhdistämisen uraan liike-elämän palveluksessa. Voit valita polun, joka parhaiten vastaa intohimojasi ja tavoitteitasi. Olipa päämääränäsi syventyä teknologian syövereihin, ratkaista haastavia ongelmia tai luoda uutta kestävää teknologiaa, tulevaisuus on avoin ja täynnä mahdollisuuksia.

Televiestinnän tekoälyn ja järjestelmäpiirien suunnittelussa kärsitään osaajapulasta

Kun koko maailmasta on tulossa verkottunut, on selvää, että puolijohteet, laajat järjestelmäpiirit ja tekoäly ovat nousseet ratkaisevaan asemaan tietoliikenneteollisuudessa. Näiden merkitystä ei voida korostaa liikaa. Ne eivät ole pelkästään kehityksen moottoreita, vaan ne muodostavat perustan tulevaisuuden seuraavan sukupolven tietoliikenneverkoille, jotka mahdollistavat hyperkytkeytyneen yhteiskunnan. Täten ne tukevat kestävän ja tasa-arvoisen maailman rakentamista.

People at the Aalto International Talent event

Anna palautetta sivusta