Ratikkakarnevaalit - Pikaratikka 15 avajaisjuhlat Otaniemessä

Pikaratikka 15 aloittaa liikennöinnin lauantaina 21.10. Otaniemestä. Tervetuloa ottamaan uusi liikkumismuoto vastaan Aalto-yliopiston kampuksen ytimessä!
Event image for light rail carnival, which is the opening event for the light rail line 15.

Pikaraitioliikenne Helsingin Itäkeskuksen ja Espoon Keilaniemen välillä käynnistyy lauantaina 21.10.2023, kun linja 15 aloittaa liikennöinnin Otaniemestä klo 9.20. Tämä upouusi 25 kilometrin rata avaa raitiovaunuille uusia reittejä ja tarjoaa kätevät vaihtoyhteydet sekä metroon että lähijuniin.

Pikaratikka 15 -linjan ensimmäinen juna lähtee Otaniemestä, jossa järjestetään uuden linjan avajaisjuhlat. Tämän jälkeen junia lähtee 12 minuutin välein ja jokaiseen junaan mahtuu noin 200 matkustajaa. Tule juhlistamaan päivää Otaniemeen tai hyppää ratikan kyytiin!

Tapahtumalavan ohjelma

• 8.45 Tapahtuman startti ja avajaistervehdykset
  • 9.15 Pikaratikkalinjan avaaminen Retuperän WBK:n tahdittamana
  • 9.20 Ensimmäinen pikaratikka lähtee liikkeelle
  • 9.30 Hovimuusikko Ilkka viihdyttää ja esittää ratikka-aiheisen biisin
  • 9.45 EMMA-taidemuseon taiteilijahaastattelu
  • 10.15 Hovimuusikko Ilkka ja Retuperän WBK lavalla
  • 11-12 Aalto DJ:t tarjoilevat musiikkia
  • 11.50 AYY:n pikaratikkanimikisan voittajan julkistus

Oheisohjelmaa Korkeakouluaukiolla

• Kahvitarjoilu klo 9.00 alkaen
  • Aalto-yliopisto Juniorin Supersaippuakuplat ja katuliitutaidepajat
  • AYY:n nimikilpailu ratikalle
  • Tapahtumaständeillä ihmisiä, infoa sekä haalarimerkkejä, ratikkaheijastimia ja muita pieniä yllätyksiä
  • Opastettuja kierroksia: 45 minuutin kierrokset lähtevät Väreen pääaulasta (Otaniementie 14) klo 10.00, 10.30 ja 11.00. Kierroksilla opas esittelee Väre-rakennusta ja Harald Herlin -oppimiskeskusta.
  • Tarjouksia A Bloc -kauppakeskuksessa

Tilaisuus on avoin kaikille. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Lue lisää pikaratikka 15 reitistä

Ratikkakarnevaalien Facebook-tapahtuma

Pikaraitiovaunu Otaniemen pysäkillä

Pikaraitiolinja 15 aloitti liikennöinnin 21.10.

Liikuthan aina varovasti kiskojen läheisyydessä. Pikaraitioliikenne Helsingin Itäkeskuksen ja Espoon Keilaniemen välisellä radalla alkoi lauantaina 21.10.