Tuotantotalouden laitos

TU-E2211 — Financial Risk Management with Derivatives 1

Financial Risk Management yhdistää rahoitusteoriaa, insinöörimenetelmiä, sovellettua matematiikkaa ja ohjelmointia.
Sammakko
Sammakko & rahoitusriski

Rahoituksen riskienhallinta yhdistää talouden lainalaisuudet, insinööritekniikat, sovelletun matematiikan ja ohjelmoinnin innovatiivisten rahoitusratkaisujen ja strategioiden kehittämiseksi.

Tämä kurssi on ihanteellinen opiskelijoille, jotka suuntautuvat urallaan pankkitoimintaan, rahoituksen riskienhallintaan, konsultointiin tai kvantitatiivisen rahoituksen rooleihin perinteisissä valmistus- ja palveluyrityksissä. Se on myös tervetullut niille, jotka haluavat hiota matematiikan ja rahoituksen taitojaan.

Kurssin, Financial risk management with derivatives I, keskeisenä tavoitteena on tarjota vankka ymmärrys taloudellisten riskien hallinnasta. Tavoitteena on antaa kattava matemaattinen ymmärrys rahoitusjohdannaisista ja varustaa opiskelijat käytännön taidoilla optiohinnoittelussa, suojauksissa ja volatiliteetin arvioinnissa. Tätä harjoitellaan valinnaisessa käytännön tehtävässä. Käytännön työ sisältää todellisen markkinatiedon käytön ohjelmointikielien, kuten R:n, Pythonin tai Julian, avulla.

Tämä kurssi on myös sopiva valinta niille, jotka haluavat sisällyttää sen osaksi  Computational Finance and Risk Management-sivuainekokonaisuutta, joka on 20–25 opintopisteen laajuinen. Rahoituksen periaatteet, insinööritekniikat, sovellettu matematiikka ja ohjelmointi yhdistyvät innovatiivisten rahoitusratkaisujen ja strategioiden kehittämiseksi.

Financial Risk Management poster

Computational Finance and Risk Management (sivuaine)

Henkilökunta

Ruth Kaila