Tuotantotalouden laitos

Computational Finance and Risk Management (sivuaine)

Financial Risk Management yhdistää rahoitusteoriaa, matematiikkaa ja teknologiaa, vastaten rahoitussektorin kysyntään. Tämä valmentaa oppilaita luomaan uraa alalla.
Two wealthy juppies in the 1980s working in finance.
Financial Risk Management

Financial Risk Management on ala, joka yhdistelee kvantitatiivisia menetelmiä, talousteorioiaa, sovellettua matematiikkaa ja laskennallisia työkaluja tarjotakseen ratkaisuja talouden alalla esiintyviin ongelmiin.

Jatkuvasti päivittyvä teknologia, uudistuvat rahoitustuotteet, isot, helposti saatavilla olevat datajoukot, sekä jatkuvasti muuttuva sääntely-ympäristö lisäävät rahoituspalvelujen monimutkaisuutta. Tämä kehitys johtaa rahoitusalan riskienhallinnan asiantuntijoiden kasvavaan kysyntään ja luovat lukuisia mahdollisuuksia korkeatasoiseen kvantitatiiviseen analyysiin.

Rahoitusalan riskienhallinnan erikoistumisopinnot antavat opiskelijoille syvällisen ymmärryksen rahoitusmatematiikasta sekä metodologisista ja laskennallisista tekniikoista. Tämä valmistaa heidät menestymään urilla eri aloilla, kuten pankkitoiminnassa, vakuutusalalla, riskienhallinnassa ja konsultoinnissa. Lisäksi se valmistaa heitä toimimaan kvantitatiivisina analyytikkoina tuotanto- ja palveluyritysten talousosastoilla.

Erikoistumisopinnot koostuvat pakollisista ydinkursseista, joiden arvo on 10-15 opintopistettä, ja 5-15 opintopistettä valinnaisia kursseja, joista opiskelijat voivat valita kiinnostuksensa mukaan kolmesta moduulista: järjestelmät ja operaatiotutkimus, laskennalliset menetelmät ja edistyneet rahoituksen aiheet. Tiivistettynä, opiskelijoiden on suoritettava tietyt avainkurssit, mutta he voivat myös joustavasti valita kursseja omien kiinnostustensa ja uratavoitteidensa perusteella.

Financial risk management poster

Ydinkurssien
määrä
Opintopisteet
ydinkursseista
Opintopisteet
lisäkursseista

Ydinkurssit sivuaineessa Computational Finance and Risk Management

TU-E2211 — Financial Risk Management with Derivatives 1

Financial Risk Management yhdistää rahoitusteoriaa, insinöörimenetelmiä, sovellettua matematiikkaa ja ohjelmointia.

Financial risk management with derivatives 1
Sammakko