Tuotantotalouden laitos

TU-E2221 — Financial Risk Management with Derivatives 2

Financial Risk Management yhdistää rahoitusteoriaa, matematiikkaa ja teknologiaa, vastaten rahoitussektorin kysyntään. Tämä valmentaa oppilaita luomaan uraa alalla.
Wall St
Finanssiriskin asiantuntijat

Rahoituksen riskienhallinta yhdistää talouden lainalaisuudet, insinööritekniikat, sovelletun matematiikan ja ohjelmoinnin innovatiivisten rahoitusratkaisujen ja strategioiden kehittämiseksi.

Tämä kurssi on ihanteellinen opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita urasta pankkitoiminnassa, rahoituksen riskienhallinnassa, konsultoinnissa tai kvantitatiivisen rahoituksen tehtävissä perinteisten tuotanto- ja palvelualan yritysten sisällä. Kurssi sopii myös niille, jotka haluavat päivittää matematiikan ja rahoituksen taitojaan.

Kurssin Financial risk management with derivatives II keskeinen tavoite on tarjota vankka ymmärrys siitä, kuinka taloudellisia riskejä hallitaan. Tavoitteena on istuttaa opiskelijoihin syvällinen matemaattinen ymmärrys rahoitusjohdannaisista, varustaa heidät käytännön taidoilla optiohinnoittelussa, suojaustoiminnassa ja volatiliteettiarvionnissa. Tätä harjoitellaan valinnaisessa käytännön tehtävässä. Käytännön työ sisältää todellisen markkinatiedon käytön ohjelmointikielien, kuten R:n, Pythonin tai Julian, avulla.

Tämä kurssi on myös sopiva valinta niille, jotka haluavat sisällyttää sen osaksi  Computational Finance and Risk Management-sivuainekokonaisuutta, joka on 20–25 opintopisteen laajuinen. Rahoituksen periaatteet, insinööritekniikat, sovellettu matematiikka ja ohjelmointi yhdistyvät innovatiivisten rahoitusratkaisujen ja strategioiden kehittämiseksi.

Computational Finance and Risk Management (sivuaine)

Henkilökunta

Ruth Kaila