Aalto-yliopisto liittyi UNITECH International -verkostoon

UNITECH International -ohjelma on tekniikan ja luonnontieteiden alojen johtamiskoulutusohjelma, jonka tavoitteena on kehittää lahjakkaista nuorista opiskelijoista tulevaisuuden johtajia teknologiayrityksiin.
Kolme nuorta henkilöä seisoo keskustelemassa Unitech International -tapahtumassa.

Osallistuminen UNITECH-ohjelmaan antaa opiskelijalle mahdollisuuden vahvistaa johtamistaitojaan, tutustua kansainvälisiin työmahdollisuuksiin ja saada laaja kontaktiverkosto.

Ohjelma on käynnistynyt vuonna 2000. Aalto-yliopisto sai kutsun liittyä mukaan vuonna 2023, ja sen liityttyä UNITECH-verkostossa on nyt mukana 9 eurooppalaista tekniikan yliopistoa sekä 15 kansainvälisesti toimivaa partneriyritystä. Alumniyhteisössä on 1500 jäsentä.

”Näimme tämän ohjelman mielenkiintoisena uutena mahdollisuutena opiskelijoille. Monialainen projektityöskentely sekä vahva yritysyhteistyöverkosto tukevat ja vahvistavat osaltaan meille keskeisiä lähestymistapoja opetukseen ja oppimiseen”, toteaa Jouni Paltakari, UNITECH-ohjelman vastuuprofessori Aalto-yliopistossa.

UNITECH-ohjelmaan valitaan partneriyliopistoista 90 tekniikan ja luonnontieteiden alojen maisteriopiskelijaa aloittamaan ohjelmassa syksyllä 2025.

Haku ohjelmaan aukeaa 15.10.

Haku UNITECH-ohjelmaan avautuu 15.10.2024 ja haku päättyy 1.12.2024. Ennen hakuajan alkamista järjestetään infotilaisuus kussakin tekniikan korkeakoulussa. Haku on avoin ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille Aallon tekniikan kouluissa. Valituilta odotetaan, että he saavat maisterivaiheen ensimmäisen vuoden opinnot valmiiksi ennen kuin UNITECH-opinnot alkavat seuraavan vuoden elokuussa. Ohjelman aikana opiskelijat osallistuvat syyslukukauden aikana opiskeluvaihtoon ja tekevät kevätlukukaudella opinnäytetyön kansainväliselle yritykselle. Lisäksi ohjelma sisältää kolme valmennusviikkoa eri maissa ja ammatillista valmennusta liittyen ryhmissä tehtäviin projektitöihin.

UNITECH-ohjelmaan sisältyy:

• Syyslukukauden opiskeluvaihto eurooppalaisessa yliopistossa.
  • Kevätlukukaudella diplomityö verkoston partneriyrityksessä, kuten esimerkiksi ABB, Airbus, Hilti, Infineon, Wella.
  • Vuoden aikana kolme (3) valmennusviikkoa kolmessa eri maassa, sisältäen henkilökohtaista mentorointia ja ammatillista valmennusta yrityskumppaneilta.
  • Vahva alumniverkosto ja ammattiverkosto.
  • Rekrytointimahdollisuuksia ohjelmasta valmistuneille.

UNITECH Alumni Association (UAA) on insinööriammattilaisten yhteisö, johon kuuluu 1 500 jäsentä, jotka ovat suorittaneet arvostetun UNITECH-ohjelman. UAA järjestää jäsenilleen tapahtumia ympäri vuoden.

Partneriyliopistot:

Aalto-yliopisto, Chalmers University of Technology (Ruotsi), INSA Institut National Des Sciences Apliquées de Lyon (Ranska), Lougborough University (Iso-Britannia), NTNU Norwegian University of Science and Technology (Norja), Politenico di Milano (Italia), RWTH Aachen University (Saksa), Universitat Politécnica De Catalunya Barcelona Tech (Espanja), Trinity College Dublin (Irlanti).

Lisätietoja:

Anja Hänninen, Aalto Unitech Coordinator, [email protected]

Anna palautetta sivusta

Picture of the themes of this course
Opinnot Julkaistu:

Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) toisessa jaksossa

Suosittu Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) järjestään 2. jaksossa suomeksi ja englanniksi. Lisäksi tänä vuonna pienryhmäkeskustelut ovat mahdollisia myös ruotsiksi!
Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Kehitä EDI/DEI-taitoja syksyllä – ilmoittaudu EDIFY- MOOC-kurssille nyt

Eurooppalainen EDIFY-EDU- projekti tarjoaa avoimen verkkokurssin (MOOC).
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vararehtori Petri Suomalan tervehdys uusille opiskelijoille

Vararehtori Petri Suomala toivottaa uudet opiskelijat tervetulleeksi Aalto-yhteisöön.