Elina Kähkönen on nimitetty Aalto-yliopiston strategisista läpileikkaavista alueista vastaavaksi päälliköksi

Elina Kähkönen on työskennellyt aiemmin Aalto-yliopiston Aalto Co-Educator-tiimin vetäjänä.
Elina Kähkönen, Aalto-yliopisto
Kuva: Mikko Raskinen/Aalto-yliopisto.

Tekniikan tohtori Elina Kähkönen on nimitetty Aalto-yliopiston strategisista, läpileikkaavista alueista vastaavaksi päälliköksi (Cross-cutting Areas Officer) 1.1.2025 alkaen. Kähkönen vastaa yliopiston strategian kaikkien kolmen läpileikkaavan teeman eli radikaalin luovuuden, yrittäjämäisen ajattelutavan ja kestävän kehityksen ratkaisujen integroimisesta yliopiston toimintaan; tutkimukseen, opetukseen ja vaikuttavuustoimintaan.

Elina Kähkönen on suorittanut Aalto-yliopistossa tekniikan tohtorin tutkinnon kemian tekniikan alalta vuonna 2011. Hänellä on pitkä kokemus tutkimus- ja opetustehtävistä Aalto-yliopistossa yli kymmenen vuoden ajalta. Kähkönen nimitettiin Aalto Co-Educator-hankkeen tiiminvetäjäksi vuonna 2021, minkä ohessa hän on jatkanut opetus- ja tutkimustyötä. Co-Educator-tiimin tavoitteena on integroida läpileikkaavia teemoja olemassa oleviin kursseihin yhteistyössä opettajien, ohjelmajohtajien ja tutkijoiden kanssa.

Kähkönen tekee työtään tiiviissä yhteistyössä yliopiston kaikkien kuuden korkeakoulun, palveluyksiköiden sekä yliopiston johdon kanssa. Hän kokoaa läpileikkaavien teemojen asiantuntijatiimin tukemaan työtään ja tiimi aloittaa työnsä myös vuoden 2025 alussa. Kaikkien läpileikkaavien alueiden keskittäminen samaan organisaatioon tukee yliopiston strategista tavoitetta siitä, että nämä alueet integroidaan tiiviiksi osaksi yliopiston kaikkea tekemistä ja toimintaa.

Elina Kähkönen raportoi innovaatiopalvelujen johtajalle Tomi Erholle

Ioncell

Strategiamme

Aalto-yliopiston tulevaisuuden perusta on laadukas tutkimus ja opetus, vaikuttavuus sekä jaetut arvot - vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Yliopiston tehtävänä on rakentaa kestävää tulevaisuutta.

Aalto University strategy 3.0, web banner (square)

Suunnitelmat 2025-2028

Tutustu strategisiin suunnitelmiimme vuosille 2025-2028

Strategiamme
URL kopioitu

Photo of prof. Yaolin Xu by Mikko Raskinen/Aalto University.
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Yaolin Xu kehittää tulevaisuuden akkuja yhdistelemällä fysiikkaa ja kemiaa

Vastikään nimitetty apulaisprofessori Yaolin Xu kehittää teknillisen fysiikan laitoksella parempia akkuja, jotta energiavarastointi olisi tulevaisuudessa nykyistä ympäristöystävällisempää.
Esko Valtaoja esittelemässä yleisölle radio-observatiivisen tutkimuksen historiaa
Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Ensimmäinen Tähtitiistai järjestettiin Marsiossa – katso tapahtuman tallenne ja liity mukaan seuraaville luennoille!

Ensimmäinen Tähtitiistai järjestettiin 8.10. Marsio-rakennuksen elokuvateatterissa, jonne saapui yleisöä sankoin joukoin. Etkö päässyt seuraamaan luentoa? Ei huolta! Katso tapahtuman tallenne verkosta.
Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

HSL-kortti lakkaa toimimasta kulkutunnisteena Otaniemen kampuksella 15.11.2024

Otaniemen kampuksella HSL-kortti poistuu käytöstä kulkutunnisteena 15.11.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä keskustelemassa
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto Thesis Day 2024 toi yhteen työnantajat ja Aallon kansainväliset maisteriopiskelijat

Tapahtumaan osallistui 40 yritystä ja noin 400 kansainvälistä maisteriopiskelijaa.