Esittelyssä uudet sähkötekniikan kandidaattihakukohteet

Aalto-yliopistossa on ensi kevään yhteishaussa tarjolla kaksi uutta sähkötekniikan hakukohdetta: elektroniikka ja sähköfysiikka sekä sähköenergiatekniikka.
Kolme opiskelijaa työskentelemässä Vilho Väisälän pajassa.
Sähkötekniikan opiskelijoita Vilho Väisälän pajassa. Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen.

Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulussa on jatkossa tarjolla kaksi uutta kandidaattihakukohdetta: elektroniikka ja sähköfysiikka sekä sähköenergiatekniikka. Uudet hakukohteet korvaavat vanhan elektroniikka ja sähkötekniikka -hakukohteen.

Elektroniikan ja sähköfysiikan pääaineessa opiskelija saa vahvan perusosaamisen sähkötekniikan teorioista ja käsitteistä. Opinnoissa syvennetään fysiikan ja matematiikan osaamista sekä perehdytään omien valintojen mukaisesti esimerkiksi elektroniikkasuunnitteluun, langattomaan tekniikkaan tai puolijohdeteknologiaan.

"Tulevaisuus tehdään sähköllä! Elektroniikan ja sähköfysiikan pääaineessa on laadukas opetus ja motivoituneet opettajat. Kyseessä on positiivinen ja tulevaisuuteen katsova ala, joka tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia maisterivaiheeseen sekä työuralle," kertoo elektroniikan ja sähköfysiikan pääainevastaava Anu Lehtovuori

Sähköenergiatekniikan pääaineessa opiskelija saa vahvan sähköenergiatekniikan perusosaamisen alan asiantuntijoiden johdolla. Pääaineessa opitaan muun muassa analysoimaan, mallintamaan ja simuloimaan sähköenergiajärjestelmiä ja keskeisimpiä energianmuunnoksissa käytettäviä komponentteja. Opinnot tarjoavat erinomaiset eväät työelämään käytännön pajakurssien ja tiiviin yritysyhteistyön ansiosta.

"Toimintavarma ja kestävä sähköenergiajärjestelmä on toimivan yhteiskunnan perusta. Sähköenergiatekniikkaa opiskelevat ovat tärkeässä osassa luomassa kestäviä ja energiatehokkaita ratkaisuja, joilla vähennetään hiilidioksidipäästöjä", kertoo sähköenergiatekniikan pääainevastaava Marko Hinkkanen

Tutustu hakukohteisiin tarkemmin

Kolme opiskelijaa työskentelee projektityötään Sähköpajakurssilla.

Elektroniikka ja sähköfysiikka, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri

Tulevaisuuttamme rakentavat sähkötekniikan osaajat. Elektroniikan ja sähköfysiikan pääaineessa pääset hyödyntämään potentiaaliasi monien mahdollisuuksien alalla.

Koulutustarjonta
Opiskelijoita ePower Hub -sähkötekniikan laboratoriossa.

Sähköenergiatekniikka, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri

Sähköenergiatekniikan opinnot tarjoavat sinulle valmiudet kehittyä tulevaisuuden energiajärjestelmien ja -teknologioiden huippuosaajaksi.

Koulutustarjonta
URL kopioitu

Opiskelijoita kirjastossa opiskelemassa.

Kevään 2025 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Kevään kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan joulukuussa.
Picture of the themes of this course

Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) toisessa jaksossa

Suosittu Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) järjestään 2. jaksossa suomeksi ja englanniksi. Lisäksi tänä vuonna pienryhmäkeskustelut ovat mahdollisia myös ruotsiksi!
Group of students with the Alps in the background.
Opinnot Julkaistu:

Aallon opiskelijat U!Train-matkalla tutkimassa kestävää liikkuvuutta

Kurssi käynnistyi Barcelonassa 1. syyskuuta 2024 ja kokosi yhteen 30 opiskelijaa Unite!-yliopistoista tutkimaan vihreää liikkumista ja monikulttuurisia taitoja.
Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

HSL-kortti lakkaa toimimasta kulkutunnisteena Otaniemen kampuksella 15.11.2024

Otaniemen kampuksella HSL-kortti poistuu käytöstä kulkutunnisteena 15.11.2024 alkaen.