Fortumilta 250 000 euron lahjoitus

Lahjoituksen saa myös kolme muuta suomalaista yliopistoa.

Fortum on tehnyt 250 000 euron lahjoituksen Aalto-yliopistolle.  Samansuuruisen lahjoituksen saavat myös Lappeenrannan teknillinen yliopistolle, Åbo Akademi ja Oulun yliopisto. Lahjoitus on osa Fortumin Suomi100 -juhlavuoden ohjelmaa.

”Haluamme juhlistaa satavuotiasta Suomea katsomalla eteenpäin ja panostamalla Suomen keskeisimpään vahvuuteen eli osaamiseen”, sanoo Arto Räty, Fortumin yhteiskuntasuhteista ja viestinnästä vastaava johtaja.

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen.

Aalto-yliopisto Junior teknologiatyöpaja
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Automaatiosäätiöltä lahjoitus Aalto-yliopisto Juniorille

Automaatiosäätiö lahjoittaa 20 000 euroa Aalto-yliopisto Juniorille. Lahjoitus kohdennetaan virtuaalilasien ja robotiikan hankintaan.
Hymyilevä nainen kutomassa kangaspuilla värikästä mattoa tai ryijyä
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina – Helena Hyvönen: ”Maailma rakentuu yhteisesti, ilman siiloja”

Pitkän uran Taideteollisen korkeakoulun ja sittemmin Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun tekstiilitaiteen professorina, rehtorina ja dekaanina tehnyt Hyvönen pitää tärkeänä alan yhteisön elävyyttä. Muotoilun alan osaajilla on annettavaa myös korkeakouluyhteisön eteen.
palkalaskija
Yliopisto Julkaistu:

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.