Living+ Platformin verkostoitumislounas toi yhteen ihmislähtöisen elinympäristön tutkimuksesta kiinnostuneita aaltolaisia

Eri korkeakouluja edustaneet 50 aaltolaista osallistuivat Living+ Platformin järjestämälle verkostoitumislounaalle, joka pidettiin ravintola Metsossa, Otaniemessä, 23. huhtikuuta. Tilaisuudessa keskusteltiin ihmislähtöisen elinympäristön tutkimuksesta ja Aallon eri korkeakouluja edustaneiden osallistujien mahdollisista yhteisistä tutkimusintresseistä.
Living+ Networking Lunch, Dipoli

Tilaisuuden avasi Living+ Platformin manageri/johtaja Aija Staffans, joka esitteli platformin päätehtävät ja tavoitteet. Tämän jälkeen tarjoiltiin lounas, jonka lomassa osallistujat keskustelivat ja lähestyivät ihmislähtöisen elinympäristön teemaa kolmen eri kysymyksen kautta.

Tilaisuudessa kehkeytyneet keskustelut osoittivat, että eri korkeakoulujen edustajat kokevat ihmislähtöisen elinympäristön tutkimuksen ajankohtaiseksi ja mielenkiintoiseksi aiheeksi. Tutkijoiden kutsuminen koolle vastaavanlaisiin tilaisuuksiin nähtiin tarpeelliseksi myös jatkossa.

"Asemanseudut muutoksessa" morning coffee by Urban Academy and Living+ Platform

What will the station areas of tomorrow be like? What urban planning opportunities do transit hubs have to offer? Hear expert discuss these issues during a morning coffee in the Väre lobby. The event is in Finnish!

Kaupunkiakatemia Urban Academy: Kaupunkiseudut muutoksessa -aamukahvit 17.5.2019

Key Research Area: Human-centred living environments

Research in this area aims to understand how individuals experience their physical environment and how art, spaces, buildings and communities can enhance it.

Kokoon modular living system is made of wood. Photo: Tuomas Uusheimo

Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.