Miten käyttäisit 14 000 euroa Aalto-yliopiston opiskelijoiden hyvinvointiin?

Jätä ehdotuksesi 30.9.2024 mennessä osallistavan budjetoinnin hankkeeksi parantamaan opiskelijoiden hyvinvointia kampuksella. Toteuttamiskelpoisista ideoista äänestetään voittaja vielä vuoden 2024 aikana.
Students on Aalto University campus. Photo by Petri Anttila.
Kuva: Petri Anttila / Aalto-yliopisto

Vuosittainen opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin hanke "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" on jälleen käynnissä. Tarkoituksena on löytää pienkehityshanke, joka voidaan toteuttaa yhden lukuvuoden aikana kampukselle. Hankkeen rahoituksena on käytössä 14 000 euroa yliopiston budjetista, eli noin yksi euro per opiskelija.

Onko sinulla jo mielessäsi sopiva kehitysidea?

Jätäthän ideasi meille 30.9.2024 mennessä tällä lomakkeella tai jättämällä viestisi tämän sivun loppuun (vaatii kirjautumisen).

Voit etsiä inspiraatiota ideallesi Aalto-yliopiston kaikista kolmesta arvosta; vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Otathan myös huomioon ideasi inklusiivisuuden, saavutettavuuden ja kestävyyden.

Viime vuonna osallistavan budjetoinnin toteutettavaksi projektiksi äänestettiin yhteisölliset pianot, jotka sijoitettiin Otakaari 1:n U-siipeen sekä Viima-rakennukseen. Aiempina vuosina muita voittoisia ehdotuksia ovat olleen puutarhapenkit sekä torkkumiskapselit.

Mikä tekee ideasta toteuttamiskelpoisen?

• Ehdotuksen toteuttamisen ei tulisi vaatia laajamittaisia rakennustöitä, perustuksia tai rakennuslupia.
  • Ehdotus pitää pystyä toteuttamaan Aalto-yliopiston omistamilla mailla. Tästä linkistä pääset tutustumaan karttaan, johon yliopiston kiinteistöt ja alueet on merkitty. Lisäksi ehdotus pitää pystyä toteuttamaan lukuvuoden 2024-2025 aikana.

Jätäthän ideasi tällä lomakkeella tai keskusteluun uutisen alle (vaatii kirjautumisen) 30.9.2024 mennessä. Projektitiimi käsittelee ehdotukset, ja toteuttamiskelpoisista ideoista järjestetään loppuvuonna kaikille kampuksen käyttäjille avoin äänestys. Voittajaksi äänestetty ehdotus toteutetaan kevään-kesän 2025 aikana.

Tarvittaessa lisätietoja antaa ACREn kestävän kehityksen koordinaattori Manti Kangas, [email protected]

Opiskelijat päättivät: kaksi yhteiskäyttöistä pianoa saapui kampukselle

Aalto-yliopiston opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projektin voittajaksi nousi yhteiskäyttöinen piano.

Piano Top Loungessa

Torkkumiskapselit äänestettiin voittoon

Vuoden 2022 osallistavan budjetoinnin äänestyksen voittaja selvisi marraskuun lopussa. Lepääminen nousi tänä vuonna voiton teemaksi.

Väre building in Otaniemi campus

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin äänestys ratkesi – voittajaksi valittiin puutarhapenkit

Keväällä 2021 Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta.

kampus kesällä

Osallistavan budjetoinnin projekti huipentui iloiseen istutustyöpajaan

"Yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetoinnin projekti huipentui toukokuun puolivälissä pidettyyn istutustyöpajaan uusien puutarhapenkkien äärellä. Osallistava budjetointi jatkuu uuden projektin muodossa myös tänä syksynä.

Istutustyöpaja

Anna palautetta sivusta

Campus Sustainability Champion 2024
Kampus Julkaistu:

Ehdota Kampuksen kestävän kehityksen sankaria 2024!

Kestävän kampuksen sankaria etsitään jälleen, jätä ehdotuksesi!
Itseopiskelutila Y412

Uusia itseopiskelutiloja Kandidaattikeskukseen

Kandidaattikeskukseen on avattu uusia itseopiskelutiloja.
""
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

UniSport Otaniemessä kausikorttietu & ilmaista taukoliikuntaa kampuksilla!

UniSport on Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston, Hankenin ja Taideyliopiston opiskelijoiden sekä henkilöstön oma liikuntakeskus, jossa tarjolla on edullisia ja monipuolisia palveluita kaikentasoisille liikkujille. Hyödynnä UniSport Otaniemen kausikorttietua ja tauota päivääsi Huolettomat Hartiat -taukoliikuntatuokioiden parissa.
Aaltoyliopisto_230916_photo_Aino_Huovio-4203.jpg
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Kampuksella pääsee jatkossa liikkumaan mobiilisovelluksen avulla

Aloittaessasi opiskelun Aalto-yliopistossa tarvitset kulkutunnisteen, jolla voit liikkua kampuksella helposti ja turvallisesti.