Opiskelijat päättivät: kaksi yhteiskäyttöistä pianoa saapui kampukselle

Aalto-yliopiston opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projekti vuodelle 2023 on saatu päätökseen, ja voittajaideaksi nousi yhteiskäyttöinen piano. Kaksi pianoa saapui kampukselle toukokuussa.
Piano Top Loungessa
Yhteiskäyttöinen piano Kandidaattikeskuksessa. Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

"Yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetoinnin projektiin tuli viime syksynä noin 30 ideaa, joista kolme valittiin lopulliseen äänestykseen. Opiskelijat äänestivät voittoon yhteiskäyttöisen pianon, ja sen myötä 13 000 euron budjetilla hankittiin kampukselle kaksi pianoa - pianot ovat laadukkaita, mutta ne hankittiin kierrätettyinä, joten budjetissa oli mahdollisuus pysyä.

Pianot soivat eri puolilla kampusta

Toinen piano sijoitettiin Kandidaattikeskuksen Top Loungeen (5. kerros, U523), ja toinen K3-rakennukseen Puumiehenkujalle. Pianot ovat kaikkien opiskelijoiden vapaasti käytettävissä, tarjoten mahdollisuuden soittaa ja nauttia musiikista.

"Yhteiskäyttöiset pianot tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden rentoutua, luoda musiikkia yhdessä ja rikastuttaa kampuksen yhteisöllisyyttä. Pianot ovat jo herättäneet paljon kiinnostusta. Voittoisassa ehdotuksessa toteutui hienosti projektin tärkeimmät kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, saavutettavuus sekä kestävyys ja toki myös budjetti ja aikataulu", sanoo Aalto-yliopiston kehitysjohtaja Raili Pönni.

Vuosittaisen osallistavan budjetoinnin projektin tarkoituksena on lisätä opiskelijoiden vaikutusmahdollisuuksia kampuksen kehittämiseen ja tarjota konkreettisia parannuksia opiskelijayhteisölle. Aiempina vuosina kampukselle on toteutettu puutarhapenkit Ainon aukiolle sekä torkkumiskapselit Oppimiskeskukseen ja Kandidaattikeskukseen. Osallistavan budjetoinnin projekti tullaan toteuttamaan taas seuraavan lukuvuoden käynnistyessä syksyllä 2024.

Opiskelijoita pyöräilemässä kampuksella.

Nyt saa äänestää! Miten käytämme 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin?

Alkusyksystä 2023 opiskelijat saivat ideoida, miten yliopiston tulisi käyttää 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvoinnin parantamiseen kampuksella. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi kevään 2024 aikana.

Väre building in Otaniemi campus

Torkkumiskapselit äänestettiin voittoon

Vuoden 2022 osallistavan budjetoinnin äänestyksen voittaja selvisi marraskuun lopussa. Lepääminen nousi tänä vuonna voiton teemaksi.

kampus kesällä

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin äänestys ratkesi – voittajaksi valittiin puutarhapenkit

Keväällä 2021 Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta.

Anna palautetta sivusta

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Opiskelijoita EIT Manufacturing-kesäkoulussa
Opinnot Julkaistu:

Hae nyt Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing-kesäkouluun

Tähän EIT Manufacturingin järjestämään kesäkouluun kuuluu verkossa suoritettava osuus 8.-18.7. ja paikan päällä Trenton yliopistossa, Italiassa, suoritettava osuus 22.7.-2.8.2024.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Valmistuva maisteri – anna palautetta opinnoista ja vaikuta!

Vastaa maisterin tutkinnon suorittaneiden palautekyselyyn ja vaikuta alasi opintojen kehittämiseen.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Hae syksyn energiatekniikan alan virtuaalikursseille nyt!

Unite-allianssi järjestää syksyllä virtuaalikursseja energiatekniikan alalta, joihin on kaksi hakuaikaa, yksi kesäkuussa ja toinen elokuussa.