Myötätuntomentorointipilotti Aallon tohtoriopiskelijoille sai positiivista palautetta

Myötätuntoteemaista vertaismentorointia pilotoitiin syyslukukaudella 2023 Aallon tohtoriopiskelijoille. Osallistujat antoivat pilotista erittäin hyvää palautetta.
Student Guide illustration, news items

Pilotti tarjosi mahdollisuuden tavata muita aiheesta kiinnostuneita tohtorikoulutettavia sekä vahvistaa yhteistä kykyä myötätuntoiseen asenteeseen ja toimintaan. Ryhmien toiminta sisälsi yhteisiä keskusteluja ja harjoituksia erilaisista myötätuntoon liittyvistä aiheista. Ryhmiä ohjasivat tehtävään koulutetut Aallon tohtoriopiskelijat. Pienryhmät kokoontuivat syyslukukauden aikana kuusi kertaa, ja kokoukset pidettiin englanniksi.

Kaiken kaikkiaan pilotti sai osallistujilta erittäin positiivista palautetta. Osallistujat kokivat muun muassa, että myötätuntomentorointi vahvisti heidän hyvinvointiaan ja myötätuntotaitojaan, auttoi heitä hallitsemaan työelämän paineita ja suhtautumaan itseensä myönteisemmin. Tapaamiset tarjosivat turvallisen tilan, jossa työhön ja muuhun elämään liittyviä asioita voitiin jakaa ja keskustella niistä vertaisten kesken. Ryhmän jäsenet arvostivat tapaamisissa saatua vertaistukea ja siellä muodostuneita merkityksellisiä yhteyksiä.

Pilotin tulokset osoittavat, että myötätuntoinen vertaisryhmämentorointi tarjoaa väylän myötätuntoisen lähestymistavan tuomiseen osaksi Aallon opiskelu- ja työkulttuuria ja auttaa luomaan yhteisöllisyyden tunnetta yhteisössä.

Osallistumalla myötätuntoisiin käytäntöihin löysin vieraanvaraisen yhteisön, joka ymmärsi kohtaamamme ainutlaatuiset paineet.

Myötätuntomentorointiryhmän jäsen

Pilotin järjesti Oasis of Radical Wellbeing -hanke osana Wellbeing Deskin palveluita. Myötätuntomentorointimalli kehitettiin alun perin Nyyti ry:n Myötätuntoa korkeakouluihin -hankkeessa.

Anna palautetta sivusta

URL kopioitu

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Dekaanin kannustusstipendi hyvästä opintomenestyksestä lukuvuoden 2023–2024 perusteella – Haku on käynnissä!

Dekaani jakaa 500 € stipendejä Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijoille hyvän opintomenestyksen perusteella. Stipendien hakuaika on nyt käynnissä. Opiskelijoille, joilla hakuedellytykset ovat vaikuttaneet syyskuun alussa täyttyvän, on lähetetty Aalto-sähköpostiin linkki hakulomakkeeseen.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Aalto-yliopisto irtisanoutuu joustavaa opinto-oikeutta (JOO) koskevasta sopimuksesta 1.1.2026

Uusia puoltoja ja myöntöjä JOO-opintoihin ei enää anneta 31.7.2025.
Students in Aalto
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Liity Aallon kampusoppaiden joukkoon - osallistu kampusopaskoulutukseen 25.9.2024

Haluaisitko kampusoppaaksi lukiolaisryhmille? Osallistu koulutukseen 25.9.2024 klo 15-17 Otaniemen kampuksella - ilmoittaudu heti!
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Myötätuntomentorointia tohtoriopiskelijoille - Ilmoittaudu mukaan syksyn ryhmiin!

Ilmoittaudu mukaan tohtoriopiskelijoiden myötätuntomentorointiryhmiin!