Nanopaperin valmistuksesta letunpaistoon – opiskelijoiden rakentamat laitteet ihastuttivat Mekatroniikan sirkuksessa

Mekatroniikan kurssien päätöstapahtuma toi estradille opiskelijoiden taidonnäytteitä ja sirkushuveja.
mekatroniikan sirkus 2019 robottikäsi asmo kaasinen ja olli malmi
Asmo Kaasinen ja Olli Malmi rakensivat robottikäden, joka mukailee oman käden liikkeitä.

Robotit, teollisen internetin laitteet, arkea helpottavat härvelit ja sirkustunnelma valloittivat Otaniemen Puumiehenkorttelin torstaina 4. huhtikuuta, kun opiskelijat esittelivät kevään mekatroniikan kursseilla rakentamiaan laitteita. Kandi- ja maisterivaiheen opiskelijoiden töissä kukoisti kokeilun ilo, mutta lopputuloksia voidaan hyödyntää myös jatkossa esimerkiksi tutkimuksen tarpeisiin. Mukana oli muun muassa paperikoneteknologian, älyliikenteen ja nosturiteknologian innovaatioita.

Katso kaikkien projektien esittelyt täältä.

Kuvat: Annamari Tolonen / Aalto-yliopisto

mekatroniikan sirkus 2019 automaattisaha
mekatroniikan sirkus 2019 sirkustaiteilija

Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
voikukkia nurmikolla
Opinnot Julkaistu:

Kauppatieteen avoimen väylän valintaperusteet vuodelle 2025

Kauppatieteen avoimen väylän valintaperusteet vuodelle 2025 on päivitetty väylän ohjesivuille (aalto.fi).