Aalto-käsikirja

Tieteelliset ja taiteelliset tukiryhmät (SAB/SAAB) katselmoivat jälleen toimintaamme

Tukiryhmät vierailevat kampuksella marraskuun ensimmäisellä viikolla.
Person presenting a research poster

Kaikissa korkeakouluissamme on kansainväliset tieteelliset (ja taiteelliset) tukiryhmät (Scientific and Artistic Advisory Boards, SAB/SAAB), jotka kokoontuvat säännöllisesti tukien yliopistomme kehittämistä erityisesti tutkimuksen alueella. Tukiryhmät kokoontuvat Aalto-yliopiston kampuksella marraskuun toisella viikolla (4.-8.11.2024).

Katselmuksessa tukiryhmät pohtivat yhdessä kunkin korkeakoulun ja laitoksen kanssa, miten laitokset voivat saavuttaa omalla alallaan seuraavan tieteellisen ja/tai taiteellisen tason ja minkälaisia konkreettisia toimia tähän tarvitaan. Kukin korkeakoulu ja laitos tarkentaa tätä yhteistä tehtävänantoa omilla teemoillaan ja kysymyksillään ja valmistelee etukäteen tukiryhmälle itsearvioinnin valituista teemoista.

Tukiryhmät vierailevat kampuksella marraskuun toisella viikolla, ja jokainen tukiryhmä raportoi havainnoistaan ja ehdotuksistaan korkeakouluittain. Yhdistetty raportti tuloksista julkistetaan tammikuussa 2025, ja se tulee olemaan henkilöstön ja opiskelijoiden saatavilla. Raportin suosituksista keskustellaan korkeakouluissa joulu–helmikuussa.

SAB/SAAB tukiryhmät ovat kokoontuneet kahden-kolmen vuoden välein, lukuun ottamatta niitä vuosia, jolloin järjestetään kattava tutkimuksen, taiteen ja vaikuttavuuden arviointi RAI (2018). Aiemmat SAB/SAAB vierailut on järjestetty vuosina 2012, 2014, 2016 ja 2021.

Lisätietoja SAB/SAAB-prosessista saa korkeakoulujen kehityspäälliköiltä ja suunnittelupäällikkö Marja Niemeltä ([email protected]).

Materiaaleja

URL kopioitu