Sosiaalisesti kestävien akateemisten yhteisöjen rakentaminen
Jokainen meistä osallistuu päivittäin moniin kohtaamisiin, joissa voimme rakentaa hyviä ihmissuhteita ja vahvistaa yhteisömme sosiaalista pääomaa. Kunnioituksen, kuulumisen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kulttuurin luominen kutsuu meitä kaikkia toimimaan. Jokainen meistä voi tehdä oman osansa, mutta joskus meidän on uskallettava tarttua rakenteisiin ja tehdä muutoksia, jopa radikaalisti. Päävastuu sosiaalisen kestävyyden luomisesta on organisaatiomme käyntänteissä. Yhdessä muutos on mahdollista!
Tutustu akateemisen yhteisön kehittämiseen videoiden avulla. Videot tarjoavat oivalluksia mm.
- yhteisön selviytymiskyvyn vahvistamisesta,
- hyvinvoinnin vaalimisesta sekä
- monimuotoisuuden ja vuoropuhelun merkityksestä
Aaltogether
Tietoa, koulutusta, tapahtumia, verkostoja ja inspiroivia tarinoita yhteisöllisyyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi.
Kestävää hyvinvointia opetuksella
Miten voidaan samanaikaisesti huomioida opettajan ja opiskelijan hyvinvointi? Näiltä sivuilta löydät tietoa ja ajatuksia kuinka siitä, kuinka edistää Aalto-yhteisön pedagogista hyvinvointia - eli opettajan työhyvinvointia ja opiskelijan opiskeluhyvinvointia.
Otto Scharmer: "Leading from Emerging Future"
Englanniksi englanninkielisellä tekstityksellä. Rajoitettu katseluoikeus, vain Aalto-kirjautuneille.
Liisa Postareff: " Academic Wellbeing – The relations between teaching, learning and wellbeing of the learning community"
Englanniksi englanninkielisellä tekstityksellä. Rajoitettu katseluoikeus, vain Aalto-kirjautuneille.
Tiedosta tekoihin — miten ponnistaa loikkaan kohti muutosta?
Muutosta tavoiteltaessa tietäminen ei riitä, väittää toimintatutkija, vanhempi yliopistonlehtori Otto Scharmer (MIT). Sen sijaan ei-tietämisen tila voi olla portti ymmärrykseen.
Voimaannuttavat tulevaisuudet: Pohdintoja Dr. Otto Scharmerin luennosta
Mihin meidän opiskelijoiden tulisi pyrkiä elämässä? Lue hyvinvointilähettiläs Arttu Pahtan blogikirjoitus Dr. Otto Scharmerin luennosta.
- Julkaistu:
- Päivitetty: