Vaikutus & Merkitys
Isossa kuvassa katsottuna kurssin pitää parantaa opiskelijoiden työelämätaitoja sekä työllistymismahdollisuuksia
Isossa kuvassa katsottuna kurssin pitää parantaa opiskelijoiden työelämätaitoja sekä työllistymismahdollisuuksia
Opetusmateriaaliin on sisällyttävä aitoja työelämän haasteita, poikkitieteellisiä lähestymistapoja ja laajaa ymmärrystä opiskelijoiden tarpeista.
Metodien ja työkalujen on tuettava haastepohjaista oppimista ja niiden tulee olla opiskelijoille selkeitä sekä helposti lähestyttäviä.
Tällä tarkoitetaan niitä ajankohtia ja sijainteja, joissa opetus tapahtuu, oli se sitten fyysisesti luokkahuoneessa tai verkkoympäristössä. Ajan ja paikan on oltava käytännöllisiä sekä selkeästi sovelluttava kurssin kontekstiin.
Arviointikriteereiden on oltava läpinäkyviä, ja rytmi palautteen antamiselle on oltava selkeä.
Monet eri yritykset, yhteisöt ja ihmiset saattavat ovat mukana toiminnassa, joten on tärkeää tietää keitä he ovat ja mitkä heidän roolinsa ovat.
Tapoja käyttää kortteja on lukuisia – käyttötarkoitus ja näkökulma riippuvat aina sinusta! Uuden kurssin suunnittelu, haastepohjaisten oppimiselementtien integroiminen valmiiseen kurssiin, nykyisen kurssin arviointi, uusien arviointitapojen löytäminen, uusien ideoiden testaaminen ovat esimerkkejä siitä, miten monella tapaa kortteja voi hyödyntää.
Korttipakka sisältää kuusi kategoriaa, joihin jokaiseen kuuluu kuusi elementtiä (korttia). Jokaista elementtiä täydentää ohjaava kysymys. Digitaaliselta Teaching Lab- alustalta löytyy myös suoria linkkejä olemassa oleviin tukiresursseihin.
Kokeile:
Seuraavat tavat käyttää Teaching Labin suunnittelupakkauksen kortteja ovat esimerkkejä eikä lista ole perusteellinen. Käytä kortteja saamaan perspektiiviä, inspiroimaan tiimiäsi, kääntämään kulmaa tai kokeilemaan uutta lähestymistapaa. Käytä kortteja kuten parhaaksi näet!
Valitse olennaisimmat kortit konseptoinnille ja kehitystarpeita varten. Käytä kortteja otsikkoina ajatustesi ja ideoittesi selkeyttämiselle. Listaa ajatuksesi ja tee tehtävälista jokaisen kortin alle.
Aseta kortit pöydälle. Päätä mitkä korteista ovat tärkeimmät löytääksesi varsinaiset prioriteettisi. Jos käytätte kortteja tiiminä, anna jokaisen valita kortti prioriteettiosioon.
Järjestä kortit aikajanalle ja päätä milloin tapahtuu mitäkin. Aikajanasi voi olla kalenterikuukausi, akateeminen vuosi, useita eri vaiheita, jne.
Voit käyttää kortteja arvioimaan kehitysprosessia suunnittelupakkauksen eri kategorioissa.
Voit käyttää kortteja kehityskohteina Kanban-laudalla.
Voit käyttää kortteja inspiraationa ja konseptointityökaluina hackathoneihin tai muita kehitystapahtumia varten.