Apurva Ganoo on nimitetty yrittäjyyden lehtoriksi

Kauppakorkeakoulu ja koko Aalto-yliopisto satsaavat nyt voimakkaasti yrittäjyyden edistämiseen.
Black and white portrait of Apurva Ganoo.
Apurva Ganoo. Kuva: George Atanassov

Apurva Ganoo, 27, aloittaa vakituisena yrittäjyyden lehtorina Kauppakorkeakoulussa 1. joulukuuta 2023.

”Olen kotoisin Intiasta, mutta olen asunut suurimman osan elämästäni Suomessa ja Malesiassa. Olen jopa käynyt osan peruskoulustani ruotsinkielisessä koulussa Vaasassa, minkä jälkeen kävin lukion Kuala Lumpurissa, Malesiassa. Puhun siis jonkin verran suomea, mutta ruotsia osaan paremmin. Opiskelin insinööriksi Vaasassa ja maisteriksi Aallon International Design Business Management (IDBM) -ohjelmassa. Tällä hetkellä suoritan tohtoriopintojani johtamisessa ja yrittäjyydessä tavoitteenani väitellä vuonna 2026”, Apurva Ganoo kertoo.

Yrittäjyyden lehtorina aloittaminen on muutos Apurva Ganoon nykyiseen rooliin. ”Odotan innolla tiivistä yhteistyötä, jotta voin auttaa kehittämään uutta kestävän yrittäjyyden maisteriohjelmaa. Lisäksi odotan innolla nykyisen työni jatkamista paikallisissa ja kansainvälisissä yrittäjyysekosysteemeissä, uusien kumppanuuksien rakentamista ja uusien yrittäjyyskasvatuksen lähestymistapojen, aloitteiden ja toimintojen kehittämistä.”

Vaikuttavaa yhteistyötä

Apurva Ganoo on jo opettanut yhtä kandidaattiohjelman kursseista. Kyseinen yrittäjyyden kurssi on pakollinen kaikille kauppatieteiden opiskelijoille.

Uusi Sustainable Entrepreneurship -maisteriohjelma on tehty yhteistyössä Aalto Ventures Programin (AVP) ja tuotantotalouden laitoksen kanssa. ”Teemme tiivistä yhteistyötä heidän kanssaan ja pyrimme myös tekemään yhteistyötä monien muiden Aallon yksiköiden, kuten Aalto Entrepreneurship Societyn (Aaltoes), Startup Saunan ja Design Factoryn kanssa. Kentällä on jo todella hyviä pelaajia, joten meillä ei ole tarvetta keksiä pyörää uudelleen.”

”Kuten sanottu, uuden maisteriohjelman nimi on Sustainable Entrepreneurship. Molemmat sanat Sustainable ja Entrepreneurship ovat todellisia ”muotisanoja”. Meidän onkin oltava erittäin varovaisia ​​ja kriittisiä ja sukellettava syvälle niiden eri osa-alueisiin.”

Pidän opettamisesta!

Yliopistoilla on eri tehtäviä, joista opetus on yksi tärkeimmistä. ”Minusta opetus on erittäin tärkeää. On hienoa, että meillä on joustoa siinä, mitä opetamme ja miten opetamme. Ohjelman rakenne on paikallaan, mutta yrittäjyyden tavoin pyrimme kehittämään sitä johdonmukaisesti. Opintoja on myös helpompi tehdä opiskelijoille käytännönläheisiksi, sillä yrittäjyys ei ole vain teoriaa, vaan siihen kuuluu myös johtamista ja käytännön puolia.”

”En halua, että opiskelijoiden ja opettajien välillä on minkäänlaista kuilua. Toivon, että opiskelijat ovat kriittisiä, eikä heidän tarvitse olla kanssani samaa mieltä asioista. Odotan innolla hyviä, avoimia ja reiluja keskusteluja.”

Lisäksi Apurva haluaa tehdä töitä erittäin inklusiivisen yrittäjyyden aineen ja yksikön eteen. ”Toivon, että voimme tehdä mahdolliseksi sen, että kaikki opiskelijat oppivat ainakin yrittäjyyden perusteet, jotta he näkevät, löytyykö yrittäjyydestä heille jotain. Yrittäjäksi ryhtyminen ei tietenkään ole kaikkia varten, mutta kaikki opiskelijat voisivat saada kuitenkin joitain yrittäjyyden elementtejä sovellettavakseen omassa elämässään.”

Aallon yrittäjyyden yksikön johtaja, yrittäjyyden professori Ewald Kibler toivottaa Apurva Ganoon lämpimästi tervetulleeksi yksikköön. ”Apurvan rooli yrittäjyyden lehtorina on merkittävä ja arvokas lisä yksikkömme henkilöstöön. Hänen asiantuntemuksensa on avainasemassa kandidaattitarjontamme muotoilussa ja erityisesti uuden Sustainable Entrepreneurship -maisteriohjelman kehittämisessä yhteistyössä AVP:n ja Tutan kanssa”, Kibler sanoo.

Opiskelijat kannettavien tietokoneiden äärellä. Kuva: Ari Toivonen

Uusi Sustainable Entrepreneurship -maisteriohjelma kouluttaa kestävän liiketoiminnan seuraavan sukupolven johtajia

Kestävän yritystoiminnan osaajat ovat visionäärejä, jotka keskittyvät luomaan kannattavia yrityksiä, joista on hyötyä yhteiskunnalle ja ympäristölle.

Stack of management books.

Johtamisen laitos

Johtamisen laitos tarjoaa dynaamisen oppimis- ja tutkimusympäristön.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.