Myötätuntomentorointia tohtoriopiskelijoille - Ilmoittaudu mukaan syksyn ryhmiin!

Miten toisimme lisää inhimillisyyttä kiireen ja suorittamisen keskelle?
Miten kohtaisimme toisemme aidosti, välittäen ja kannustavasti, ja vahvistaisimme tätä koko akateemisessa yhteisössämme? Miten voisimme suhtautua myös itseemme ystävällisemmin?

Tervetuloa mukaan tämän syksyn tohtoriopiskelijoiden myötätuntoteemaisiin vertaismentorointiryhmiin!

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus

Ryhmät ovat tohtoriopiskelijoiden vertaisryhmiä, joissa kohdataan mukavassa ilmapiirissä ja tutustutaan yhdessä myötätunnon ja itsemyötätunnon mahdollisuuksiin ja haastei­siin sekä vahvistetaan yhteistä kykyämme myötätuntoiseen asenteeseen ja toimintaan.

Ryhmien toimintaan kuuluu yhteistä keskustelua myötätuntoon liittyvistä aiheista sekä muun muassa myötätuntoiseen vuorovaikutukseen ja itsemyötätuntoon liittyviä harjoituksia. Ryhmässä pääsee samalla tutustumaan muihin aihepiiristä kiinnostuneisiin opiskelijoihin. Ryhmiä ohjaavat tehtävään perehdytetyt Aallon tohtoriopiskelijat.

Kukin ryhmä kokoontuu kuusi kertaa kuluvalla lukukaudella ja joka viikko samaan aikaan. Ryhmät ovat englanninkielisiä.

Ryhmien kokoontumisajat ovat:

• Ryhmä 1: Maanantaisin klo 17-18.30
  • Ryhmä 2: Tiistaisin klo 10-11.30
  • Ryhmä 3: Torstaisin klo 14-15.30

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella. Toimi nopeasti – ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä! Ilmoittautuminen on auki 17.9. asti.

Compassion mentoring really promoted my well-being and I believe anyone would benefit from joining a compassion mentoring group.

Myötätuntomentorointiryhmän jäsen

Myötätuntomentoroinnin malli on alun perin kehitetty Nyyti ry:n Myötätuntoa korkeakouluihin -hankkeessa. Aallossa toiminta on osa Aalto Wellbeing Deskin palveluita.

Lisätietoja: Laura Miettinen, [email protected]

Tietosuojailmoitus opiskelijoille

Student Guide illustration, news items

Myötätuntomentorointipilotti Aallon tohtoriopiskelijoille sai positiivista palautetta

Myötätuntoteemaista vertaismentorointia pilotoitiin syyslukukaudella 2023 Aallon tohtoriopiskelijoille. Osallistujat antoivat pilotista erittäin hyvää palautetta.

Anna palautetta sivusta

URL kopioitu

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Dekaanin kannustusstipendi hyvästä opintomenestyksestä lukuvuoden 2023–2024 perusteella – Haku on käynnissä!

Dekaani jakaa 500 € stipendejä Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijoille hyvän opintomenestyksen perusteella. Stipendien hakuaika on nyt käynnissä. Opiskelijoille, joilla hakuedellytykset ovat vaikuttaneet syyskuun alussa täyttyvän, on lähetetty Aalto-sähköpostiin linkki hakulomakkeeseen.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Aalto-yliopisto irtisanoutuu joustavaa opinto-oikeutta (JOO) koskevasta sopimuksesta 1.1.2026

Uusia puoltoja ja myöntöjä JOO-opintoihin ei enää anneta 31.7.2025.
Students in Aalto
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Liity Aallon kampusoppaiden joukkoon - osallistu kampusopaskoulutukseen 25.9.2024

Haluaisitko kampusoppaaksi lukiolaisryhmille? Osallistu koulutukseen 25.9.2024 klo 15-17 Otaniemen kampuksella - ilmoittaudu heti!
Suuri joukko opiskelijoita Thesis Fair -lopputyötapahtumassa
Opinnot Julkaistu:

Kampanja edistää kaikkien Aallon opiskelijoiden työelämäyhteyksiä – opiskelija, katso mitä sinulle on tarjolla

Kampanja kutsuu sosiaalisen median kautta työnantajat mukaan rakentamaan kansainvälisempää Suomea.