Rekisteröidy avoimen tutkimuksen koulutuksiin – aiheina tekoäly, etiikka, datan visualisointi ja paljon muuta

Aalto-yliopisto tarjoaa kahdesti vuodessa ilmaista koulutusta tutkimusdatanhallintaan ja avoimeen tieteeseen laajalti liittyvistä aiheista. Kouluttajina toimivat Aallon data-agentit, lakihenkilöt sekä myös muutamia vierailevia asiantuntijoita. Ilmoittaudu nyt syksyn koulutuksiin!
Yellow post-it notes with different white symbols on them and a hand grabbing one of the notes.

Olitpa kokenut tutkija tai vasta urasi alussa, koulutuksemme tarjoavat mahdollisuuden parantaa työtapojasi, oppia uutta ja päivittää jo olemassa olevaa osaamista. Luennot ovat edelleen avoimia ja maksuttomia myös Aallon ulkopuoliselle osallistujille, eivätkä ne pääsääntöisesti vaadi aihepiirien aiempaa osaamista. Koulutusten ensisijaista kohderyhmää ovat tutkijat, yliopistojen henkilökunta ja opiskelijat, mutta kuka tahansa on tervetullut osallistumaan. Joka koulutuskaudella sisällytämme mukaan myös täysin uusia aiheita sekä päivitämme toistuvien koulutusten sisältöjä palautteiden perusteella.

Kaikki syksyn koulutukset

Tänä syksynä ohjelmassa on monta uutta luentoa:

Monet webinaareistamme tallennetaan ja julkaistaan Aalto Research Services YouTube-kanavalla, josta löydät myös aiempien vuosien tallenteita. Kaikkiin koulutuksiin sisältyy aina jonkin verran vuorovaikutteisuutta tai lopuksi kysymys- ja vastausosuus, jota ei tallenneta yksityisyytesi suojelemiseksi. Rohkaisemme kaikkia osallistumaan keskusteluun ja esittämään kysymyksiä. Osa koulutuksista sisältää jonkin verran erityisesti aaltolaisia koskevaa tietoa, mutta näissäkin perusperiaatteet ovat yleispäteviä.

Nähdään syksyn koulutuksissa!

Kysymyksiä koulutuksista tai datanhallinnasta voi lähettää tutkimusdatan hallinnan tukiosoitteeseen: [email protected]

Lisätietoa tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä Aallossa:

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

People talking with each other

Avoimen tieteen ja tutkimusdatan hallinnan koulutukset

Tarjoamme kaikille avoimia, ilmaisia koulutuksia tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä.

RDM & Open Science Training

Data-agentit

Data-agentit ovat tutkijoita, jotka toimivat tutkimusdatan hallinnan asiantuntijoina laitoksillaan ja kouluissaan.

Viisi henkilöä työskentelee pöydän ympärillä / Unto Rautio

Avoin tiede ja tutkimus

Avoin tiede on merkittävä tapa edistää tiedettä ja tieteen vaikuttavuutta yhteiskunnassa sekä mahdollistaa uudenlaista yhteistyötä ja innovaatioita.

IT portfolio management
URL kopioitu

Viima-rakennuksen pääsisäänkäynti

Tulevaisuuden rakennukset ovat sekä energian tuottajia että käyttäjiä

Aalto-yliopistossa kehitetty uusi innovatiivinen rakenne parantaa levylämmönvaihtimen tehokkuutta jopa 20 prosenttia. Lämpöpumppuun kytkettynä sillä on lukuisia käyttökohteita aina kotien käyttöveden lämmityksestä maalämpölaitoksiin ja rakennusten ilmanvaihtoon.
Construction worker looking straight to camera
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Jopa 80 prosenttia rakennustyömailla tehtävästä työstä on tehotonta – jatkuvat keskeytykset vaikuttavat myös turvallisuuteen

Valtaosa rakennustyömailla tehtävistä töistä ei suoraan vaikuta työn varsinaiseen edistymiseen. Tuore väitöstutkimus löysi kuitenkin helpon keinon parantaa rakentamisen tuottavuutta ja samalla myös hyvinvointia: työntekijöiden toiminnan seuranta.
Ulkokuva kampukselta, jossa joukko ihmisiä seisoo punatiilisen rakennuksen edessä.
Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopiston rahastojen sijoitustoiminnan tuotto 7,9% alkuvuonna

Yliopiston rahastoista suunnataan tänä vuonna 41 miljoonaa euroa tutkimukseen ja opetukseen.
Ylös vievät betoniset portaat, vasemmalla puolelle seinällä taideteos
Kampus, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: