Voita matka Berliinin Falling Walls –pitchauskilpailuun

Suomen kilpailu järjestetään Design Factorylla Otaniemessä 19. syyskuuta. Ilmoittaudu mukaan 5. syyskuuta mennessä.

Suomen Falling Walls -kilpailu järjestetään 19. syyskuuta. Voit ilmoittautua mukaan 5. syyskuuta mennessä, jos haluat olla mukana pitchaamassa tutkimus- tai liikeideaasi. Samalla voit voittaa matkan Berliiniin, jossa järjestetään kansainvälinen loppukilpailu 8. marraskuuta.

Tapahtuma on yleisölle avoin. Kaikki ovat tervetulleita seuraamaan kilpailua 19.9. klo 11.00 alkaen Design Factorylle Otaniemeen. Tapahtumassa on kahvitarjoilu, joten ilmoittauduthan yleisöksi tästä.

PITCHAUS

• Esittele tutkimushankkeesi, liiketoimintasuunnitelmasi tai yhteiskunnallinen aloitteesi – kolmessa minuutissa!
  • Osallistu kiinnostaviin keskusteluihin ja verkostoidu muiden innovaattoreiden ja asiantuntijoiden kanssa.

KUKA VOI OSALLISTUA

• Ideat kaikilta aloilta ovat tervetulleita!
  • Hae nyt, jos olet tutkinto- tai tohtoriopiskelija, tutkijatohtori, asiantuntija tai yrittäjä.

AIKATAULU

• Tee hakemus verkossa viimeistään 5. syyskuuta

PALKINTO

• Matka Berliiniin (matkakulut korvataan)
  • Osallistuminen Falling Walls –loppukilpailuun Berliinissä 8. marraskuuta. Loppukilpailun voittaja pääsee puhumaan myös Falling Walls –konferenssin päälavalla 9. marraskuuta. Lisäksi hän saa rahapalkinnon ja mahdollisuuden Springer Nature -kustantajan kuuden kuukauden virtuaaliseen Nature Careers -residenssiin.
  • Pääsy Falling Walls –konferenssiin, jossa kohtaavat tieteen, teollisuuden ja politiikan päätöksentekijät.

Suomen Falling Walls -kilpailun järjestävät yhdessä Aalto-yliopisto ja Tekniikan Akatemia TAF.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.