Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Chris Aung

Aalto-yliopiston Mikkelin kampuksen ensimmäisen vuoden opiskelija Chris on yllättynyt tiiviistä yhteisöstä ja vertaa sitä lukion kesäleiriin. Hän kertoo hauskoista kokemuksistaan SkiBBA-kerhossa ja nauttii Mikkelin kaupungista keväällä ja kesällä. Chris on kiitollinen monipuolisesta kansainvälisestä ympäristöstä ja odottaa saavansa opinnoissaan arvokkaita oppeja tulevia suunnitelmiaan varten. Hän kannustaa innokkaasti muitakin harkitsemaan hakemista Aalto-yliopistoon.
Chris Aung BScBA student

Voisitko esitellä itsesi lyhyesti?

Nimeni on Zaw Htet Aung, mutta tavallisesti käytän nimeä "Chris". Olen alun perin kotoisin Myanmarin (Burman) ihastuttavasta eteläisimmästä osasta nimeltä "Kawthaung", joka on rannikkoalue, jossa vuoret kohtaavat meren. Olen ensimmäisen vuoden opiskelija, joka tunnetaan suomeksi myös nimellä "Fuksi".

Miten kuvailisit Mikkelin kampuksen yhteisöä?

Uskokaa pois, en ollut koskaan odottanut kokevani näin tiivistä yhteisöä tullessani Aaltoon. Koulumme yhteisön tiiviys yllätti minut hyvällä tavalla ja tuntuu melkein siltä, etten ole yliopistossa, vaan lukion kesäleirillä. SkiBBA-kerhoon kuuluminen on yksi siisteimmistä asioista koulussa. Meillä oli joulukuussa SkiBBAn järjestämä matka Rukan hiihtokeskukseen. Vähättelen, kun sanon, että se oli ”mahtavaa”.

Miten kuvailisit opiskelukokemustasi?

Kokemukseni Aalto-yliopiston Mikkelin kampukselta ovat paremmat kuin odotin ennen tänne tuloa. Yksi mieleenpainunut hetki oli se, kun ensimmäisenä päivänä menin kampukselle, enkä löytänyt yliopistolle johtavaa ovea. Käytinkin huomattavan paljon aikaa ovien etsimiseen.

Vaikka Mikkeli on melko pieni kaupunki, olen kokenut siellä asumisen ja opiskelemisen mielenkiintoiseksi. Kaupunki on ehdottomasti hyvä paikka asua erityisesti keväällä ja kesällä, jolloin voi ulkoillessaan nauttia aurinkoisesta säästä ja tuulisesta ilmasta.

"[Mikkeli on] hieno paikka asua erityisesti keväällä ja kesällä, kun voi nauttia aurinkoisesta säästä ja tuulisesta ilmasta ulkoillessaan."

Zaw Htet Aung, BScBA-opiskelija

Millaisia suunnitelmia sinulla on tulevaisuuden varalle?

Se, että minulla on etuoikeus opiskella ympäristössä, jota ympäröivät kansainväliset opiskelijat, jotka edustavat eri kulttuureita ja jopa eri maanosia, on ehdottomasti sekä muuttanut näkemyksiäni monista asioista että laajentanut näköpiiriäni. Uskon, että kokemuksellani Aalto-yliopistossa on valtava vaikutus minuun, kun myöhemmin olen oikeassa työelämässä.

En voi sanoa varmaksi tällä hetkellä, mutta luotan siihen, että mitä tahansa teenkin tulevaisuudessa, BScBA-ohjelma antaa minulle etumatkaa ja korvaamatonta osaamista.

Jos harkitset hakemista Aalto-yliopistoon, voin sanoa, että se on erinomainen valinta. Toivotan sinulle onnea matkalle, johon voi kuulua monia ikimuistoisia kokemuksi.

Seuraa meitä somessa

Jonas Hering in IronMan

Jonas Hering: Tasapainottelua opintojen ja IronMan-harjoittelun välillä

Itävallasta kotoisin oleva opiskelija Jonas Hering kertoo, miten onnistui sovittamaan yhteen vaativan IronMan-harjoittelun ja opintonsa Aalto-yliopiston Mikkelin kampuksella.

Student of the BScBA Program Elli Jauhiainen

Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Elli Jauhiainen

Elli Jauhiaisen mielestä parasta International Business -kandidaattiohjelmassa on mahdollisuus oppia työskentelemään monikulttuurisessa ympäristössä: ”On todella kiehtovaa oppia tuntemaan muiden yrityskulttuurien etikettiä ja tapoja.”

BScBA student Osama Hamoud riding a horse back home in Egypt.

Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Osama Hamoud

International Business -kandidaattiohjelman kolmannen vuosikurssin opiskelija Osama Hamoud ei aikaisemmin uskonut voivansa asua poissa kotoa kovin kauaa: ”Vaikka olen tuhansien kilometrien päässä kotoa Kairosta, tuntuu Mikkeli kodilta mahtavan yhteisömme ansiosta.”

BScBA Program student Ni Nguyen

Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Ni Nguyen

International Business -kandidaattiohjelmassa opiskelu on tuonut Ni Nguyenille lisää itseluottamusta: ”Puheiden pitäminen oli ennen suurin pelkoni, mutta nykyään tärisevästä äänestä ja jäykästä olemuksesta ei ole tietoakaan.”

International Business, Bachelor of Science (Mikkeli) and Master of Science (Otaniemi) (Economics and Business Administration)

Bachelor's Programme in International Business -kandidaattiohjelma tarjoaa kauppatieteiden tutkinnon kaikki parhaat puolet. Ohjelma sisältää intensiivikursseja, joiden aikana opit olemaan parhaimmillasi nopeatempoisissa bisnesprojekteissa sekä tiimityöskentelyä, jossa keskitytään tarkasti rajattuihin aiheisiin kansainvälisten professorien tukemana. Idyllisellä Mikkelin kampuksella saat ainutlaatuisen pohjoismaisen korkeakoulukokemuksen yhdessä Euroopan parhaista kauppakorkeakouluista.

Students sitting by Mikkeli's Cathedral.