Alma Media on voimakkaasti uudistuva monipuolinen mediayhtiö, jonka liiketoimintaan kuuluu laaja portfolio erilaisia tuotteita ja palveluita. Yhteistyö Kauppakorkeakoulun kanssa heijastaa juuri tätä monipuolisuutta. Työnantajana Alma Media tarvitsee nyt ja tulevaisuudessa
- erityisen paljon kaupallista digitaalisen liiketoiminnan osaamista (unohtamatta teknistä digiosaamista),
- data-asiantuntijoita,
- asiantuntijoita useilta Aallon aloilta eri medioiden toimituksiin,
- myynti- ja markkinointiosaajia, sekä
- asiantuntijoita erilaisiin tukitoimintoihin.
Alman liiketoimintaan Suomessa kuuluvat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista. Konserni työllistää 1700 henkilöä 12 eri Euroopan maassa. Lue lisää Alma Mediasta osoitteessa https://almamedia.fi
Yritysprojekteista hyötyä liiketoimintaan
Partneruuden aikana Alma Media on teettänyt erilaisia räätälöityjä yritysprojekteja ja saanut niistä monenlaista hyötyä liiketoimintaan: on tutkittu Alma Median johtamiskulttuuria, mutta myös kehitetty talouden raportointia. Projektit ovatkin hyvä ‘täsmäisku’ Alma Medialle oman toimintansa kehittämiseen. Kauppakorkeakoulun opetuksessa Alma Media tuo haastavia projekteja opiskelijoille ratkaistavaksi ja konkreettisia esimerkkejä todellisesta liike-elämästä mm. Capstone-kursseilla.
Kauppakorkeakoulu oli myös mukana Alma Median Onni työssä -koulutussarjan tekemisessä. Sarjalla tavoitellaan parempaa työelämää kaikille ja tämä sama teema on ollut esillä vahvasti myös Aalto-yliopistossa Future of Work -teemalla (sivu englanniksi). Teemme yhteistyötä myös Alma Mediaan kuuluvan Joblyn kanssa mm. Aalto Talent Expon osalta.