Kauppakorkeakoulu

Premium Partner - K-ryhmä

K-ryhmän monipuolisuus sekä jatkuva kehittyminen näkyvät yhteistyössämme.
Four people standing infront of orange-colored walls with texts and K group logo. A bowl of candy.
K-ryhmä Aalto Talent Expo 2022 -messuilla. Valokuvaaja Sara Vertanen.

K-ryhmä on yksi Suomen suurimmista työnantajista. K-ryhmän kolme toimialaa – päivittäistavarakauppa (K-ruokakaupat), autokauppa (K-Auto) sekä rakentamisen ja talotekniikan kauppa kahdeksassa maassa (Onninen ja K-Rauta) takaavat mielenkiintoisia urakehitysmahdollisuuksia melkein minkä tahansa alan opiskelijalle yritysvastuusta tiedolla johtamiseen, tekoälystä rahoitukseen ja logistiikan asiantuntijatehtävistä henkilöstöhallintoon. Kaupan alalla trendejä ovat esimerkiksi verkkokauppa, datan hyödyntäminen, asiakaskokemus, vastuullisuus, tekoäly ja robotiikka. K-ryhmä uudistuu vauhdilla ja on nykyään mm. yksi Suomen suurimmista IT-, digi- ja markkinointialan työnantajista Suomessa. Yhteensä K:laisia on Suomessa erilaisissa asiantuntijatehtävissä n. 5000. Suurimmat toimistot ovat vuonna 2019 valmistunut päätoimipiste Helsingin Kalasatamassa sekä vuonna 2021 valmistunut henkilöstö- ja taloushallintoon keskittynyt Group financial and HR Services Tampereella.

K-ryhmällä on 1,9 miljoonaa asiakaskohtaamista joka päivä kivijalassa ja verkossa sekä Suomen suosituin ruuan verkkokauppa. K-ryhmässä tehdään pitkäjänteistä vastuullisuustyötä ja K-ryhmä onkin valittu useana vuonna yhdeksi maailman vastuullisimmista kaupan alan yrityksistä. Kuluttajakaupan lisäksi K-ryhmällä on myös merkittävää B2B-kauppaa: se on mm. alansa markkinajohtaja Suomessa foodservice-palvelujen tarjoajana (Kespro) ja teknisenä tukkukauppiaana (Onninen). Lue lisää K-ryhmästä heidän verkkosivuiltaan.

K-ryhmä on yksi edelläkävijöistä kansainvälisesti myös asiakasdatan hyödyntämisessä päätöksenteon tukena. K:laiset asiantuntijat kehittävät palveluita, joilla voidaan auttaa asiakasta ostopäätöksissä sekä K-kauppiaita rakentamaan juuri omalle asiakaskunnalle sopivaa tuotevalikoimaa. Harvalla yrityksellä on yhtä paljon tietoa suomalaisten arjesta kuin K-ryhmällä: sama asiakas voi ostaa K:sta niin auton, remonttitarvikkeet kuin arjen ruokaostokset. K:laisten työ näkyy siis suomalaisten arjessa joka päivä. 

Two women are standing in front of a wall with shelves and a TV. Table with prints and magazines in front of them.
K-ryhmä ARENA Career Fair-messuilla vuonna 2010. Valokuvaaja Aino Huovio.

Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi K-ryhmä tuli vuonna 2018. Kuten monella muulla partnerillamme, myös K-ryhmällä yhteistyö oli alkanut jo paljon aikaisemmin. Siitä lähtien yhteistyö on monipuolistunut ja näemmekin usein K-ryhmän edustajia auttamassa opiskelijoita työnhaun kiemuroissa tai vierailevina luennoitsijoina kursseillamme. Räätälöityjen yritysprojektien myötä opiskelijamme ovat päässeet paneutumaan K-ryhmän strategiaan, datan käyttöön sekä asiakkaiden ostomotiiveihin.

”K-ryhmä on suurena suomalaisena yrityksenä keskeisessä roolissa niin ihmisten arjessa kuin yhteiskunnassakin: 40 000 ihmisen työllistäjänä, huoltovarmuuden ja suomalaisen ruokatuotannon ylläpitäjänä, autoilun sähköistäjänä, eettisenä datan hyödyntäjänä, vastuullisen elintarvikeketjun edistäjänä sekä suomalaisten kattavien ja laadukkaiden lähipalveluiden kehittäjänä. Kaupan alan murrosta tekemään ja kehittymistämme vauhdittamaan tarvitsemme jatkossakin alojensa parhaat kyvyt K-ryhmään töihin. Siksi Aalto-yliopisto on meille erittäin tärkeä kumppani, jonka kanssa olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä. Meillä on jatkuvasti mielenkiintoisia työmahdollisuuksia tarjolla niin opiskelijoille, vastavalmistuneille kuin jo urallaan pidemmälle ehtineille huippuosaajille, todella monelta alalta. Kannustan tutustumaan K-ryhmän tarjoamiin mahdollisuuksiin, sillä monella aaltolaisellekin unelmien työpaikka on löytynyt meiltä K-ryhmästä.” kertoo K-ryhmän rekrytoinneista ja oppilaitosyhteistyöstä vastaava Ilona Castrén (Senior Manager, Talent Acquisition).

Opiskelijoille

Lue lisää K-ryhmästä työnantajana heidän yritysprofiilistaan Aallon JobTeaserissa 

Linkki Jobteaser-yritysprofiiliin

K-ryhmän avoimet työpaikat löytyvät Keskon sivuilta

Linkki K-ryhmän avoimiin työpaikkoihin JobTeaserissa näistä julkaistaan vain osa, sillä avointen paikkojen määrä on vuosittain suuri.

Uutisia

Alta löydät aalto.fi:ssä julkaistuja uutisia K-ryhmästä  

K-ryhmälle tehty projekti, Kauppakorkeakoulu

Opiskelijat analysoivat K-ryhmän hyvinvointipalveluiden kysyntää kolmella kansainvälisellä markkinalla

Räätälöity opiskelijoiden yritysprojekti tutki K-ryhmän hyvinvointiin liittyvien digitaalisten palveluiden kysyntää analysoimalla markkinatrendejä ja kuluttajakäyttäytymistä.

Uutiset
Opiskelijaprojekti K-Autolle

K-Autolta käytetyn auton ostaneille entistä parempaa palvelua

Opiskelijaprojektissa oli tavoitteena uusien asiakasryhmien saavuttaminen ja asiakaslähtöisyyden kehittäminen.

Uutiset
Kaksi naista K-ryhmän kaupan hevi-osastolla.

Opiskelijat selvittivät edullisten ruokatuotteiden ostomotiiveja

“Opiskelijat voisivat pistää saman tien pystyyn kahden hengen konsulttitoimiston.”

Uutiset
Better Business - Better Society -seminaarin otsikkokuva.

Better Business - Better Society -seminaari: ”Koronakriisi ja kansainväliset toimitusketjut – mitä opittiin, mikä muuttuu?”

Kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -seminaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia, yhteiskunnallemme tärkeitä aiheita kuukausittain.

Tapahtumat
Sähköautojen latauspaikka, monta autoa rinnakkain ladattavana

K-Autolle tehdyssä opiskelijaprojektissa selvitettiin datan keräämiseen ja hyödyntämiseen perustuvia palveluja

Opiskelijat pääsivät nopeasti sisään heille entuudestaan tuntemattoman alan haasteisiin.

Uutiset
Partneripäivä järjestettiin Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä (os. Otakaari 1). Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset aktiivisesti esillä Partneripäivässä

Partneripäivässä sekä K-ryhmä että KPMG myös avasivat oman nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa.

Uutiset
Ari Svensk ja Hayde Furubacka K-ryhmästä (vasemmalla), opiskelijat Jaakko Otto Swan ja Esa Immonen ja oikealla projektin akateeminen ohjaaja Mikko Hänninen.

Opiskelijaprojektissa analysoitiin Keskon omien tuotemerkkien strategiaa

Tutkimus oli osa Keskon pyrkimystä vahvistaa omaa tuotemerkkistrategiaansa.

Uutiset
k-merkki--700x400_fi_fi.png

K-ryhmästä Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

K-ryhmä ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu solmivat kolmen vuoden yhteistyösopimuksen.

Uutiset

Partneriohjelma pitkäjänteiseen kumppanuuteen

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla on oma partneriohjelma, joka rakentaa ja ylläpitää tiiviitä, pitkäaikaisia suhteita korkeakoulun ja yritysten välillä. Se on lajissaan ainutlaatuinen Suomen korkeakouluissa ja avaa yhteyksiä myös Aalto-yliopiston muihin kouluihin.

Lue lisää
Partnership Program

Yhteyshenkilö

Annemari Rautio

Annemari Rautio

Senior Manager, Corporate Relations, School of Business

Yhteistyö

Alla erilaisia yhteistyömahdollisuuksia. 

Opiskelijoita Kauppakorkeakoululla. Kuva: Aalto-yliopisto / Unto Rautio

Räätälöidyt opiskelijoiden yritysprojektit / Customized Student Business Projects

Kauppakorkeakoulun Räätälöidyt opiskelijoiden yritysprojektit -konsepti on suunniteltu yrityksille tehtäviä tutkimus- ja selvitysprojekteja varten ja sen lähtökohtana ovat yrityksen tarpeet.

Kauppakorkeakoulu
Kauppakorkeakoulun Cafe Kylterin edusta.

Kehitä työnantajamielikuvaa Kauppakorkeakoulussa

Tarjoamme työnantajille mahdollisuuksia näkyä eri kanavissamme tai kohdata opiskelijoita omissa tapahtumissaan Kauppakorkeakoululla.

Kauppakorkeakoulu
Project work course gala

Opintoprojektit

Opiskelijaprojekteissa ratkotaan tosielämän haasteita yhteistyössä yritysten ja yhteisöjen kanssa.

Yritysyhteistyö
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu