K-ryhmä on yksi Suomen suurimmista työnantajista. K-ryhmän kolme toimialaa – päivittäistavarakauppa (K-ruokakaupat), autokauppa (K-Auto) sekä rakentamisen ja talotekniikan kauppa kahdeksassa maassa (Onninen ja K-Rauta) takaavat mielenkiintoisia urakehitysmahdollisuuksia melkein minkä tahansa alan opiskelijalle yritysvastuusta tiedolla johtamiseen, tekoälystä rahoitukseen ja logistiikan asiantuntijatehtävistä henkilöstöhallintoon. Kaupan alalla trendejä ovat esimerkiksi verkkokauppa, datan hyödyntäminen, asiakaskokemus, vastuullisuus, tekoäly ja robotiikka. K-ryhmä uudistuu vauhdilla ja on nykyään mm. yksi Suomen suurimmista IT-, digi- ja markkinointialan työnantajista Suomessa. Yhteensä K:laisia on Suomessa erilaisissa asiantuntijatehtävissä n. 5000. Suurimmat toimistot ovat vuonna 2019 valmistunut päätoimipiste Helsingin Kalasatamassa sekä vuonna 2021 valmistunut henkilöstö- ja taloushallintoon keskittynyt Group financial and HR Services Tampereella.
K-ryhmällä on 1,9 miljoonaa asiakaskohtaamista joka päivä kivijalassa ja verkossa sekä Suomen suosituin ruuan verkkokauppa. K-ryhmässä tehdään pitkäjänteistä vastuullisuustyötä ja K-ryhmä onkin valittu useana vuonna yhdeksi maailman vastuullisimmista kaupan alan yrityksistä. Kuluttajakaupan lisäksi K-ryhmällä on myös merkittävää B2B-kauppaa: se on mm. alansa markkinajohtaja Suomessa foodservice-palvelujen tarjoajana (Kespro) ja teknisenä tukkukauppiaana (Onninen). Lue lisää K-ryhmästä heidän verkkosivuiltaan.
K-ryhmä on yksi edelläkävijöistä kansainvälisesti myös asiakasdatan hyödyntämisessä päätöksenteon tukena. K:laiset asiantuntijat kehittävät palveluita, joilla voidaan auttaa asiakasta ostopäätöksissä sekä K-kauppiaita rakentamaan juuri omalle asiakaskunnalle sopivaa tuotevalikoimaa. Harvalla yrityksellä on yhtä paljon tietoa suomalaisten arjesta kuin K-ryhmällä: sama asiakas voi ostaa K:sta niin auton, remonttitarvikkeet kuin arjen ruokaostokset. K:laisten työ näkyy siis suomalaisten arjessa joka päivä.