Hae Unite!-yliopistoallianssin siemenrahaa opetusyhteistyön edistämiseksi

Unite!-yliopistoallianssi tarjoaa siemenrahaa yhteistyöhön perustuvien vaihto-opintokokonaisuuksien luomiseen maisteritasolle allianssin painopistealueilla. Vaihto-opintokokonaisuuksilla tarkoitetaan useampien kurssien kokonaisuuksia, joissa opiskellaan tietty aika toisessa tai useissa Unite!-yliopistoissa. Tällaiset lyhyemmät vaihto-opintokokonaisuudet ovat helpommin laajemman opiskelijajoukon saatavilla ja niiden odotetaan siten houkuttelevan enemmän osallistujia. Haku on avoinna 15. kesäkuuta - 31. elokuuta 2024.
Jar full of coins representing Unite! Seed Fund.

Unite! kutsuu opetushenkilöstöä lähettämään ehdotuksia yhteistyöhankkeiksi, joissa on mukana mahdollisimman monta Unite!-yliopistoa (vähintään kolme). Opintokokonaisuudet voidaan toteuttaa verkossa, hybridisti tai lähiopetuksena.

Unite!-yliopistot

• Graz University of Technology, Itävalta
  • Kungliga Tekniska Högskolan, Ruotsi
  • Universitat Politècnica de Catalunya, Espanja
  • Universidade de Lisboa, Portugali
  • Technische Universität Darmstadt, Saksa
  • Politecnico di Torino, Italia
  • Institute Polytechnique de Grenoble, Ranska
  • Wroclaw University of Science and Technology, Puola
  • Aalto-yliopisto

Opintokokonaisuuksien tulee olla Uniten painopistealueilla

Tällä siemenrahoitushaulla on tarkoitus tukea vaihto-opintokokonaisuuksien luomista (olivatpa ne sitten täysin uusia tai jo olemassa oleviin kursseihin perustuvia) Unite!-yliopistojen kesken Uniten painopistealueila, jotka on lueteltu alla.

Uniten painopistealueet:

• Kestävät kaupungit ja vesi (ml. kestävät kaupungit ja ilmastonmuutos)
  • Biotekniikka (ml. bioteknologia)
  • Avaruus
  • Kyberturvallisuus
  • Tekoäly
  • Teollisuus 4.0
  • Energia
  • Yrittäjyys

Vaihto-opintokokonaisuuksien odotetaan:

• olevan suunnattu maisteritasolle
  • tarjoavan ECTS-opintopisteitä (minimissään 3 ECTS, suositeltu 10-30)
  • osallistuvat yliopistot tunnustavat automaattisesti opintojaksot (asianmukaiset tukikirjeet ovat pakollisia)
  • ne on suunniteltu pitkäaikaisiksi (kestävät huomattavasti siemenrahoitetun hankkeen kestoa pidempään)

Perustiedot

Siemenrahaohjelma Opetus ja oppiminen Uniten painopistealueilla
Budjetti

Vaihtoehto “Exploring”: max €10,000

Vaihtoehto  “Developing”: max €40,000

Hakuaika loppuu 31. elokuuta 2024
Päätökset  julkistetaan 31. lokakuuta 2024 mennessä
Rahoitus myönnetään ajalle 01 . joulukuuta 2024 - 30. kesäkuuta 2026

Vaihtoehto “Exploring” voi sisältää esimerkiksi kontaktien luomisen ja konsortioiden synnyttämisen ja/tai hyvin muotoillut yhteistyöideat vaihtomoduulien toteuttamiseksi. Vaihtoehto “Developing” voi sisältää mm. vaihtomoduulien ja yhteiskurssien kehitettämisen.

Tutustu tarkempiin tietoihin ja hakudokumentteihin

Tarkemmat tiedot ja hakulomakkeet löytyvät Uniten sivuilta

Hakuprosessi

Hakemuksia voi lähettää 31. elokuuta 2024 asti sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Ota hakemuksen valmisteluvaiheessa yhteyttä Aallon Uniten palvelutoiminnoista vastaavaan Minna-Kaarina Forsséniin (sähköposti [email protected], puh +358 50 911 5262), jotta voimme koordinoida Aallosta lähteviä hakemuksia. Minna-Kaarina voi auttaa myös kumppaneiden etsinnässä muista Unite-yliopistoista.

Hakemusten arvioinnin suorittaa Unite! Academic Forum (UAF) ja valintapäätökset vahvistaa Uniten johtoryhmä. Päätökset julkaistaan viimeistään 31. lokakuuta 2024.

Yhteyshenkilö

Unite! Key Liaison Officer [email protected], puh +358 50 911 5262. Minna-Kaarina on lomalla 27.6.-5.8. Tänä aikana voit ottaa yhteyttä [email protected]

Katso myös

Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.

Laboratory work at the School of Chemical Engineering

Tervetuloa Unite! Engineering Biology -verkostoitumistapahtumaan 11.9.2024

Tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen yhdeksän Unite!-allianssiin kuuluvan yliopiston tutkijat edistämään avainteknologioita ja kestäviä prosesseja.

Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.