AllWell?-opiskelijakysely
AllWell?-opiskelijakysely on avoinna vuosittain kaikille toisen vuoden kandidaattiopiskelijoille ja ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille. AllWell? selvittää opiskeiljan opiskelukykyyn vaikuttavia asioita.
Vuosittain tehtävällä AllWell?-opiskelijakyselyllä saamme tutkimuspohjaista tietoa opetuksen kehittämisen suunnittelua ja toteutusta tukemaan. Opetuksen vaikutusta opiskeluhyvinvointiin mitataan kyselyssä mm. opetuksen linjakkuuteen ja kiinnostavuuteen sekä opettajan antamaan palautteeseen liittyvillä kysymyksillä. Kyselyn tuloksien yhteenveto toimitetaan ohjelmajohtajille ja koulun johdolle. AllWell?-tuloksia voidaan käyttää opiskeluhyvinvoinnin ja -kyvyn parantamiseen tähtäävän kehitystyön pohjana Aalto-yliopistossa. Yksi tärkeä opiskelijan hyvinvointiin vaikuttava alue on opetus.
Katso ja kuuntele aiheesta lisää alla olevalta videolta!
Opetussuunnitelman ja opetuksen kehittämisen näkökulmasta opiskelijan hyvinvointia tukee:
Katso video: "Ai palautetta vai?"
AllWell-tulosten pohjalta tehty pedagoginen kehittämistyö on tärkeä osa Aallon opetuksen kehittämistä.
Katso ja kuuntele videolta Aallon henkilöstön jäsenten kertomia esimerkkejä siitä, mitä kehittämistoimenpiteitä heidän edustamissaan ohjelmissa on tehty kyselytulosten pohjalta:
Kysymykset ja yhteydenotot: [email protected]
AllWell?-opiskelijakysely on avoinna vuosittain kaikille toisen vuoden kandidaattiopiskelijoille ja ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille. AllWell? selvittää opiskeiljan opiskelukykyyn vaikuttavia asioita.
Haluatko kehittää taitojasi opettajana? Osallistu Aallon pedagogisille kursseille!
HowUTeach on tutkimuspohjainen itsearviointityökalu pääasiassa opetushenkilökunnalle. Tarkoituksena on lisätä opettajien tietoisuutta opettamisesta ja edistää työhön ja hyvinvointiin liittyvää itsereflektiota. HowUTeach:ia pilotoidaan Aallossa lukuvuonna 2022-23.
Miten voidaan samanaikaisesti huomioida opettajan ja opiskelijan hyvinvointi? Näiltä sivuilta löydät tietoa ja ajatuksia kuinka siitä, kuinka edistää Aalto-yhteisön pedagogista hyvinvointia - eli opettajan työhyvinvointia ja opiskelijan opiskeluhyvinvointia.
Aallossa kerätään opiskelijoilta palautetta eri vaiheissa opintoja. Opiskelijoiden palautteen hyödyntäminen on tärkeä osa opetuksen ja koulutuksen kehittämistyötä sekä opiskeluun liittyvien palveluiden kehittämistä ja laadunvarmistusta. Kerättyä palautetta käytetään usealla eri tavalla ja tasolla. Tämän lisäksi palautteen vaikuttavuuteen kiinnitetään erityistä huomiota. Myös opiskelijajärjestöt ja killat ovat kiinnostuneita palautteiden tuloksista.