Hyvinvoinnin avaimet -sarja on täällä

Oasis of Radical Wellbeing - projektin Hyvinvoinnin avaimet -sarja tuottaa ja kerää hyvinvointimateriaaleja (tieteeseen pohjautuvia artikkeleita, podcast-jaksoja, videoita, koulutuksia ja harjoituksia) kuukausittain vaihtuvista hyvinvointiteemoista.
Hyvinvoinnin avaimet

Hyvinvoinnin avaimet - sarja on täällä! Oasis of Radical Wellbeing kerää kuukausittain paketin hyvinvointimateriaaleja käyttöösi.

Sarjan tonen osa käsittelee itsemyötätuntoa,  avulla rohkenemme tarkastella virheitämme ja korjata toimintaamme. Ilman itsemyötätuntoa häpeän tunne aiheuttaa helposti sen, että yritämme vain unohtaa epäonnistumisen, sen sijaan, että pysähtyisimme analysoimaan, mikä meni pieleen.

Sarjan ensimmäisen osan aiheena marraskuussa 2022 oli Tunnetaidot. Miksi on tärkeää tunnistaa toksinen positiivisuus ja oppia käsittelemään myös niin sanottuja negatiivisia tunteita? Kuinka voimme oppia hallitsemaan tunteitamme ja kertomaan toisillemme tunteistamme?

Lisää avaimia on tulossa. Pysy kuulolla!

Tunnetaidot

Mahdollisuus olla aito muodostaa keskeisen ulottuvuuden siinä, kuinka tyytyväinen ihminen on elämäänsä. Itsetuntemus on tarpeen, jotta kykenemme olemaan autenttisia. Kyky tunnistaa ja käsitellä (reflektoida) omia kokemuksia sekä niihin kytkeytyviä tunteita on osa itsetuntemusta. Autenttisuus ja työelämän psykologinen turvallisuus sekä mahdollisuus luovuuteen kulkevat käsi kädessä.

Itsemyötätunto

Rohkeutta ja itsemyötätuntoa

Myötätuntoa itseään kohtaan voi opetella.

Hyvinvoinnin avaimet

Oasis of Radical Wellbeing

Autamme sinua ja yhteisöäsi löytämään keinoja oman hyvinvoinnin kehittämiseen.

Wellbeing desk logo bubbles on light blue background

Wellbeing Desk ja Wellbeing Chat - hyvinvointia koko Aallon henkilöstölle

Matalan kynnyksen palvelupisteestä saat neuvontaa ja palveluohjausta työhyvinvointiin ja työkykyyn liittyvissä asioissa.

Palvelut
Hyvinvoinnin avaimet III: Ryhmäflow

Ryhmäflow - Mitä!?

Flow voidaan saavuttaa myös yhdessä muiden kanssa.

Hyvinvoinnin avaimet IV: Ihmisten kesken

Ihmisten kesken

Korkealaatuiset yhteydet auttavat meitä kehittymään ja kasvamaan ihmisinä sekä kiinnittymään yhteisöihin ja organisaatioihin.

Hyvinvoinnin avaimet V: Liikettä aivojen eteen

Liikettä ja kehollisuutta aivojen eteen

Jo pieni määrä liikkumista voi virkistää aivoja ja rikastaa ajattelua.

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Tutkimuslaitteistoa ja muovihansikkaisiin puetut kädet.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Uudenlainen menetelmä soluviljelyyn antaa tietoa syövän biomekaniikasta

Tutkijoiden kehittämän uuden teknologian avulla voidaan havainnoida solutason mekaniikkaa soluviljelmissä.